نتایج انتخابات یونان بازارهای مالی را تکان داد

نتایج انتخابات یونان بازارهای مالی را تکان داد

خبرگزاری تسنیم: به دنبال پیروزی حزب سیریزا در انتخابات یونان و وعده این حزب برای متوقف کردن اقدامات ریاضتی که آتن را در مقابل طلبکاران بین المللی اش قرار داد، ارزش یورو به پایین ترین رقم در ۱۱ سال اخیر رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال پیروزی حزب سیریزا در انتخابات یونان و وعده این حزب برای متوقف کردن اقدامات ریاضتی که آتن را در مقابل طلبکاران بین المللی اش قرار داد، روز دوشنبه ارزش یورو به پایین ترین رقم در 11 سال اخیر رسید و قیمت سهام نیز کاهش یافت.
پس از اعلام نتایج انتخابات یونان، ابتدا ارزش یورو به پایین ترین رقم در 11 سال اخیر یعنی 1.1098 دلار رسید، اما سپس با اندکی ترمیم 1.1171 دلار شد، هرچند که همچنان نسبت به هفته گذشته 0.3 درصد پایین تر بود.
نتایج این انتخابات دومین ضربه به واحد پول مشترک اروپایی از هفته گذشته تاکنون بوده است. هفته گذشته بانک مرکزی اروپا یک برنامه عظیم محرک اقتصادی را برای احیای رشد اقتصادی اعلام کرد.
شاخص های ای اس سی 1 آمریکا و نیکی ان 225 ژاپن نیز 0.6 درصد افت را شاهد بودند.
دارایی های بدون ریسک وضعیت مناسبی را تجربه کردند. ارزش فرانک سوئیس با 0.7 درصد افزایش به 08767 دلار رسید، در حالی که ارزش ین به 117.63 دلار افزایش یافت. قیمت طلا نیز با 0.3 درصد افزایش به 1297 دلار و 86 سنت رسید و به بالاترین رقم 5 ماه اخیر (1306 دلار و 20 سنت) که روز پنجشنبه به ثبت رسیده بود نزدیک شد.
الکسیس تسیپراس، رهبر حزب سیریزا، اولین نخست وزیر یک کشور عضو حوزه یورو خواهد بود که مخالفت خود را با شرایط بسته کمک مالی ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا و صندوق بین امللی پول در طی بحران اقتصادی را علنا اعلام کرده است.
مذاکرات مجدد با دیگر کشورهای عضو حوزه یورو حتی ممکن است ریسک خروج یونان از منطقه پول مشترک اروپایی را افزایش دهد، اما اکثر بازیگران بازار پیش بینی می کنند که تسیپراس در نهایت برای جلوگیری از خروج یونان از حوزه یورو، تن به مصالحه دهد.
انتهای پیام/ 99

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه