روزانه ۴۰ تن گوشت از کشتارگاه سقز روانه بازار مصرف می‌شود‌

روزانه 40 تن گوشت از کشتارگاه سقز روانه بازار مصرف می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: شهردار سقز با اشاره به اینکه کشتارگاه دام این شهرستان ‌ظرفیت و آمادگی لازم برای ذبح دام‌ شهرستان‌بانه و دیواندره را دارد گفت: روزانه به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ تن گوشت قرمز دام سنگین و سبک در این کشتارگاه تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، ضیاالدین نعمانی در جریان بازدید فرماندار سقز از کشتارگاه دام این شهر، با بیان اینکه، این کشتارگاه 6 سال است که به نیمه صنعتی ارتقاء یافته است اظهار داشت: در سال 94 مبلغ 3 میلیارد ریال برای تاسیس ساختمان‌های جانبی از جمله انبار پوست، انبار چربی، طویله نگهداری دام در بودجه شهرداری پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه، کشتارگاه به دلیل هزینه‌های زیاد برای شهرداری درآمدزا نیست گفت: این کشتارگاه آمادگی لازم برای ذبح دام‌های دیواندره و بانه را هم دارد.

شهردار سقز تصریح کرد: در این کشتارگاه به طور متوسط روزانه 20 دام سنگین و 15 دام سبک به صورت شرعی ذبح می‌شود و 11 نفر نیرو در این کشتارگاه مشغول به کار هستند.

وی گفن: روزانه به طور میانگین 30 تا 40 تن گوشت قرمز دام سنگین و سبک در این کشتارگاه تولید و روانه بازار مصرف در شهر سقز می‌شود.

فرماندار شهرستان سقز  هم در جریان این بازدید گفت: کشتارگاه دام شهرداری سقز در یک مکان مناسب و به شیوه اصولی ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: ارائه گوشت سالم و بهداشتی و مورد تأیید دامپزشکی با رعایت استانداردهای لازم مد نظر مسئولان شهرستان سقز است.

علی‌اکبر ورمقانی وضع بهداشتی کشتارگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: رعایت استانداردهای مورد نیاز و رفع مشکلات این کشتارگاه باید با همکاری مسئولان پیگیری و استانداردهای مورد نیاز باید در کشتارگاه دام رعایت شود تا گوشت سالم و بهداشتی به دست شهروندان برسد.

رئیس دامپزشکی شهرستان سقز هم در این بازدید خواستار ارتقای سطح کشتارگاه شد و به شهروندان توصیه کرد که حداقل بعد از 24 ساعت نگهداری گوشت در یخچال آنرا مصرف کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon