دادستان کل مصر دستور اجرای تحقیقات درباره حوادث دیروز را صادر کرد

دادستان کل مصر دستور اجرای تحقیقات درباره حوادث دیروز را صادر کرد

خبرگزاری تسنیم: «هشام برکات» دادستان کل مصر دستور اجرای تحقیقات گسترده درباره حوادث خشونت بار روز گذشته همزمان با چهارمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه این کشور را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر، هشام برکات دستور داد تا تحقیقات گسترده ای درباره حوادث روز گذشته از جمله هدف قرار دادن تاسیسات عمومی و نیروهای پلیسی انجام شود.
بر اساس گزارشات رسانه ای مصر در حوادث روز گذشته همزمان با چهارمین سالروز انقلاب 25 ژانویه، 19 نفر کشته شده و 81 نفر دیگر نیز زخمی شدند و علاوه بر آن نیروهای امنیتی مصر تعدادی از افراد منتسب به جماعت اخوان المسلمین و معترضین را بازداشت کردند.

خنثی سازی یک بمب دست ساز در اطراف دانشگاه عین شمس

کارشناسان مواد منفجره در قاهره امروز یک بمب دست ساز را که در اطراف دانشگاه عین شمس در خیابان خلیفه مامون کار گذاشته شده بود، خنثی کردند.
یک منبع امنیتی در این باره اعلام کرد که دستگاه های امنیتی در قاهره یک شیء مشکوک را در خیابان خلیفه مامون کشف کردند و به همین دلیل نیروهای امنیتی این منطقه را محاصره کرده و پس از بررسی های لازم مشخص شد که یک بمب دست ساز در این منطقه کار گذاشته شده است.
از سوی دیگر سرلشگر «محمد فتحی اسماعیل» مدیر امنیت البحیره در اظهاراتی به پایگاه الیوم السابع گفت که نیروهای دفاع شهری به رهبری سرهنگ «جمال یس» موفق شدند دو بمبی را که در خیابان المدارس واقع در شهر وادی نطرون کار گذاشته شده بود، خنثی کنند که هر کدام از این بمب ها به وزن 12 کیلوگرم حاوی مواد انفجار شدید بود.

اتحادیه اروپا همه طرف های مصر را به خویشتنداری فراخواند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای همه طرف های مصر را به خویشتنداری فراخواند و خواستار حفظ آزادی برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز شد.
موگرینی در بیانیه ای اظهار داشت که اعتراضات مردمی در چهارمین سالروز انقلاب ژانویه مصر شامل حوادث خشونت بار بود که منجر به کشته شدن تعدادی از افراد شد.
وی همه طرف ها مصری را به خویشتنداری فراخواند و بر حفظ آزادی برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز تاکید کرد.
موگرینی همچنین تصریح کرد که گفت وگو تنها راه برای پیشرفت است.
شهرهای مصر روز گذشته همزمان با چهارمین سالروز انقلاب 25 ژانویه شاهد تظاهرات و درگیری هایی بود که طی آن 19 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

کشف بمب در مقابل دادگاه شهر نصر

دقایقی پیش کارشناسان مواد منفجره یک بمب را که در مقابل دادگاه شهر نصر در حی السابع کار گذاشته شده بود، کشف کردند.
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی این منطقه را محاصره کردند و از ورود افراد متفرقه به این مکان جلوگیری می کنند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان