آغاز نشست مقدماتی معارضان سوری در مسکو

آغاز نشست مقدماتی معارضان سوری در مسکو

خبرگزاری تسنیم: نمایندگاه معارضان سوری امروز دوشنبه اولین دور از نشست مقدماتی خود را در مسکو پایتخت سوریه آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری المیادین از آغاز حضور نمایندگان معارض سوری در دار الضیافه واقع در مسکو پایتخت روسیه برای مشارکت در نشست مشورتی اول خبر داد.

بر اساس این گزارش میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که 30 شخصیت معارض برای شرکت در نشست مقدماتی مسکو وارد روسیه شده‌اند.

بوگدانوف همچنین افزود که این امکان وجود دارد که لاوروف با معارضان و نمایندگان دولت سوریه دیدار کند.

معارضان سوری و نظام این کشور از روز 6 تا 9 بهمن (26 تا 29 ژانویه) در مسکو پایتخت روسیه گردهم می‌آیند تا برای ادامه گفت وگو ها و  تعیین پایه‌های گفت‌و‌گوهای آینده مشورت کنند.

منذر خدام رئیس دفتر رسانه‌های هیئت معارض تنسیق (متشکل از 12 حزب معارض داخلی) به الوطن، سوریه گفت که اعضای جدیدی که روسیه آنها را به لیست دعوت شوندگان اضافه کرده است در این نشست حاضر خواهند شد که عبارتند از صفوان عکاش، احمد العسراوی، عبد المجید منجونه، ماجد حبو و خالد عیسی خواهد بود.

پیشتر نیز روسیه حسن عبد العظیم هماهنگ کننده کل هئیت تنسیق و صالح مسلم، هیثم مناع، عارف دلیله سه جانشین وی را به نشست مسکو دعوت کرده بود.

از سوی دیگر فاتح جاموس از رهبران جبهه تغییر و آزادی گفت که در این نشست شرکت خواهد کرد. همچنین قدری جمیل و مازن مغربیه و یوسف سلمان نیز آمادگی خود را برای این نشست اعلام کرده‌اند.

همچنین از جبهه عمل ملی محمود مرعی، میس کریدی و سمیر العطیه از رئیس منبر النداء الوطنی (تریبون ندای ملی) در نشست مسکو حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان