پرداخت زکات فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش می‌دهد

پرداخت زکات فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سروآباد با اشاره به اینکه پرداخت زکات فاصله طبقاتی بین فقیر و غنی را در جامعه کاهش می‌دهد گفت: قرآن کریم به مسئله زکات و جمع آوری آن توسط والی امر و یا حاکم وقت کشور تاکید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا سید احمد سجادی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سروآباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به تشکیل کمیته امداد اشاره و اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یک نهاد انقلابی و اسلامی است که به فرمان رهبر کبیر انقلاب تاسیس شد.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یادگار مهم رهبر کبیر انقلاب اسلامی است و هیچ شخص، اداره و یا نهاد خاصی در امور آن دخالت ندارد.

امام جمعه سروآباد به مسئله زکات در قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: قرآن کریم به مسئله زکات و جمع آوری آن توسط والی امر و یا حاکم وقت کشور تاکید می‌کند و بر نحوه توزیع آن بین مستضعفان و نیازمندان جامعه تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات فاصله طبقاتی بین فقیر و غنی را در جامعه کاهش می‌دهد افزود: تنها نهادی که وظیفه جمع آوری زکات و توزیع عادلانه آن در بین نیازمندان و مستضعفان را بر عهده دارد، کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یک نهاد مقدس و مبارک است، که وظیفه آن وظیفه‌ای قرآنی و شرعی است و جمع آوری زکات یکی از شاخه‌های مهم کار این نهاد است.

ماموستا سجادی افزود: بعد از گذشت 36 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی کمیته امداد امام خمینی(ره) با کار شبانه روزی خود و خدمت به نیازمندان واقعی جامعه به ویژه در استان کردستان سهم مهمی در پیشرفت و آبادانی کشور ایفا کرده است.

وی از کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان پلی بین نیازمندان جامعه و حاکمیت نام برد و خاطرنشان کرد: تنها نهادی که نیازمندان و یتیمان جامعه را حمایت می‌کند، کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

در این آئین از زحمات کوهسار قاضی‌زاده تقدیر و مسعود شهبازی به عنوان رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سروآباد معرفی شد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon