کنگره آمریکا در موضوع هسته‌ای ایران با اسرائیل هم دست شده است

کنگره آمریکا در موضوع هسته‌ای ایران با اسرائیل هم دست شده است

خبرگزاری تسنیم: نشریه فرانسوی لوپوان با اشاره به دعوت کنگره آمریکا از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی ضد ایرانی نوشت کنگره آمریکا تبدیل به کنست شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم نشریه فرانسوی لوپوان با اشاره به دعوت کنگره آمریکا از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی ضد ایرانی نوشت کنگره آمریکا تبدیل به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) شده است.

سخنرانی ضدایرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا که پیش از این قرار بود در تاریخ 22 بهمن برگزار شود به تاریخ 12 اسفند (3 مارس) موکول شد.

این مجله افزود کنگره آمریکا در موضوع هسته ای با اسرائیل هم دست شده است و دعوت از نتانیاهو ضربه ای به باراک اوباما رئیس جمهور محسوب می‌شود.

«جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته تنها یک روز پس از آنکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در نطق سالانه خود از کنگره خواست تلاش برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را متوقف کند، از نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دعوت کرد برای سخنرانی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان، به واشنگتن سفر کند.

مقامات کاخ سفید با بیان اینکه دعوت از نتانیاهو بدون هماهنگی کاخ سفید صورت گرفته و اقدامی خارج از پروتکل‌های دیپلماتیک است، اعلام کرده‌اند در صورتی که نتانیاهو به آمریکا سفر کند، نه اوباما و نه هیچ‌یک از مقامات ارشد دولت با وی دیدار نمی‌کنند.

نتانیاهو  روز یکشنبه(5 بهمن)  در پاسخ به انتقادات درباره پذیرش دعوت برای سخنرانی در کنگره آمریکا بدون هماهنگی اولیه با کاخ سفید و تنها دو هفته پیش از انتخابات اسرائیل در ماه مارس تاکید کرد در هر برنامه‌ای که به ممانعت از برنامه هسته‌ای ایران کمک کند شرکت خواهد کرد.

به گزارش لوپوان نتانیاهو طی این سفر به دنبال کسب حمایت کنگره در انتخابات پارلمانی اسرائیل نیز هست موضوعی که مورد انتقاد رقبای وی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان