مقام نظامی سوری: واکنش قاطع ارتش حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها را متوقف کرد

مقام نظامی سوری: واکنش قاطع ارتش حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها را متوقف کرد

خبرگزاری تسنیم: یک مقام نظامی سوری گفت که واکنش قاطع ارتش سوریه باعث توقف شلیک خمپاره از سوی گروه‌های تروریستی وابسته به زهران علوش سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام شد.

یک مقام نظامی سوری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق گفت که گروه موسوم به "جیش الاسلام" به‌فرماندهی "زهران علوش" بخش عمده‌ای از طرفداران خود را به‌خصوص در منطقه حی الجوبر از دست داده است.

این مقام نظامی به خبرگزاری تسنیم گفت که وضعیت در منطقه الغوطه شرقی غیرقابل تحمل بوده به‌گونه‌ای که مردم مجبور به فروش اثاثیه منزل خود شده تا بتوانند مواد غذایی مورد نیاز خود را که قیمت‌های آن بسیار افزایش یافته تأمین کنند.

وی افزود که گروه جیش الاسلام تصاویر موشک‌هایی را منتشر کرده بود که قصد دارد آنها را به‌سوی دمشق پرتاب کند اما موشک‌هایی را که علوش روز گذشته به‌سوی دمشق شلیک کرد از نوع کاتیوشا نبوده و نه از منطقه دوما بلکه از منطقه زملکا نزدیک پایتخت شلیک شده است و موشک‌هایی که به تصویر کشیده شد فقط برای نمایش دادن بوده است.

این مقام نظامی در پاسخ به سؤال دیگر درباره توقف حملات خمپاره‌ای به دمشق، گفت: پاسخ ارتش سوریه به شلیک این موشک‌ها فوری و قدرتمندانه بوده و ارتش سوریه اقدام به هدف قراردادن سکوهای پرتاب موشک کرد، از سوی دیگر تروریست‌ها سلاح کافی برای پاسخ دادن به ارتش سوریه را نداشته و همچنین وضعیت شهروندانی که در آن منطقه زندگی می‌کنند و خشم آنها از زهران علوش سرکرده گروهک تروریستی سبب شده تا وی مجبور به متوقف کردن پرتاب موشک شود.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت