ظریف: اتحادیه اروپا می‌تواند نقش فعالتری را در مذاکرات هسته‌ای ایفا نماید

ظریف: اتحادیه اروپا می‌تواند نقش فعالتری را در مذاکرات هسته‌ای ایفا نماید

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه پرتغال با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت که اتحادیه اروپا می‌تواند نقش فعالتری را در مذاکرات هسته‌ای ایفا نماید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، «رویی ماشه ته » وزیر امور خارجه پرتغال که به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است، با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از حرکت رو به جلوی پرتغال برای توسعه مناسبات با کشورمان استقبال نمود و تصریح کرد: همکاری‌های دو کشور می‌تواند در عرصه‌های مختلف گسترش یابد.

دکتر محمدجواد ظریف افزود: دو کشور ظرفیت‌های مناسبی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی  دارند و بخش‌های خصوصی دو کشور موتور این همکاری‌ها محسوب می‌شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان بر ارتقای همکاری‌های دو کشور در صنعت توریسم و روابط تنگاتنگ اتاق‌های بازرگانی دو کشور تأکید کرد.

دکتر محمدجواد ظریف رویکرد کنونی کشورهای اروپایی در خصوص مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 مبنی بر مخالفت با اعمال فشار و تحریم جدید علیه ایران و فرصت دادن به دیپلماسی را مثبت ارزیابی نمود، اما اظهار کرد: اتحادیه اروپا می‌تواند نقش فعالتری را در مذاکرات هسته‌ای ایفا نماید.

وزیر امور خارجه پرتغال ایران را یکی از مهمترین بازیگران در منطقه خاورمیانه خواند که می‌تواند به تثبیت اوضاع و حفظ ثبات و آرامش در منطقه کمک نماید.

«رویی ماشه ته» همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

وی بر حق جمهوری اسلامی ایران در داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید کرد.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان