تأکید حزب‌الله و المستقبل بر حمایت از ارتش در مبارزه با تروریسم

تأکید حزب‌الله و المستقبل بر حمایت از ارتش در مبارزه با تروریسم

خبرگزاری تسنیم: حزب‌الله لبنان و جریان المستقبل بر موضع ثابت خود در حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی در مقابله با تروریسم و حمایت از لبنان تأکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، حزب‌الله و جریان المستقبل لبنان بر موضع ثابت خود در حمایت همه‌جانبه از ارتش و نیروهای امنیتی در مقابله با تروریسم و حمایت از لبنان تأکید کردند.

دور چهارم مذاکرات میان حزب‌الله و جریان المستقبل امروز در شهر عین التینة لبنان برگزار شد.

جریان المستقبل و حزب‌الله در حالی گفت‌وگوی مشترک را با نظارت و سرپرستی نبیه بری ادامه می‌دهند که در نشست قبلی طرح امنیتی را مورد بررسی قرار دادند و تأکید کردند که این طرح باید تمام مناطق به‌ویژه بقاع شمالی را در بر بگیرد.

در گفت‌وگوی اخیر، حزب‌الله بار دیگر بر حمایت خود از طرح امنیتی تصریح و اعلام کرد که رهبران حزب و بیش از همه سید حسن نصرالله دولت را به مسئولیت پذیری و انجام وظایف خود فرا می‌خوانند و تأکید دارند که هر ا شتباهی از هر کس که سر بزند حتی اگر از حامیان حزب‌الله باشد، قابل بخشش نیست.

تا اینجا دو طرف بر لزوم تکمیل طرح امنیتی و انتقال بحث از گردان‌های مقاومت و پافشاری جریان المستقبل بر پایان حمایت از گردان‌های مزبور در پی مشکلات اخیر در صیدا، به توافق رسیدند.

همچنین در گفت‌وگوهای قبلی حزب‌الله اظهار کرد که گردان‌های مقاومت که در سال 1977 تأسیس شد در آزادی لبنان از اشغال اسرائیلی شرکت داشت و هنوز بخشی از مقاومت به شمار می‌آید و نمی‌توان آن را با سایر تشکیلات مسلح مقایسه کرد.

در همین ارتباط منابع حزب‌الله تأکید دارند که نمی‌توان با درخواست برچیدن این گردان‌ها موافقت کرد.

از سوی دیگر نمی‌توان به‌دلیل این موضوع گفت‌وگویی را که کلید خورده است متوقف کرد بلکه حزب‌الله در این خصوص و سایر مسائل با نگاه باز برخورد می‌کند هرچند برخی، شایعاتی را در این خصوص رواج داده اعلام کردند که حزب‌الله به‌دلیل اصرار المستقبل بر حل این مشکل مربوط به گردان‌های مقاومت، بحث و بررسی در این خصوص را متوقف کرد.

نکته دیگر اینکه محور جدول بحث و بررسی در جلسه بعدی بر چگونگی و لزوم مقابله با تروریسم تکفیری متمرکز خواهد بود به‌ویژه اینکه اخیراً یک انفجار در جبل محسن رخ داد و یک بسته انفجاری در طرابلس و مقادیر فراوانی مواد منفجره در عرسال خنثی شد.

اما در مورد برچیدن پرچم‌ها و شعارها از بیروت حزب‌الله تأکید کرد که در این خصوص هیچ مشکلی ندارد و در جریان نشست و گفت‌وگو این موضوع را به طرف مقابل اعلام خواهد کرد.

منابع نزدیک به این گفت‌وگوها همچنین اعلام کردند که مهمترین نتیجه گفت‌وگو کنترل بازتاب‌های انفجار جبل محسن و خویشتنداری اهالی الجبل و محکومیت انفجارها به‌ویژه در طرابلس بود.

انتهای پیام/.*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان