۱۰۰ میلیارد ریال برای تامین علوفه دام عشایر کشور تخصیص یافت


100 میلیارد ریال برای تامین علوفه دام عشایر کشور تخصیص یافت

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: با توجه به خشکسالی‌ها و اثرات نامطلوب آن در فقیر کردن مراتع، برای تامین دام عشایر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، کرمعلی قندالی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه اکنون دو درصد جعیت کشور عشایر تشکیل می‌دهد اظهار داشت: عشایر در تامین مواد پروتئینی جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند بگونه‌ای که 25 درصد تولید گوشت قرمز کشور تامین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 1.2 میلیون نفر جمعیت عشایری کشور است تصریح کرد: عشایر در کشور اکنون 24 میلیون واحد دامی در 8 هزار نقطه کشور در اختیار دارند که 38 درصد دام سبک کشور در اختیار این تولید کنندگان است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه 59 درصد عرصه و مراتع کشور در حوزه قلمرو عشایر است خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های‌های پی درپی به مراتع که محل تعلیف دام عشایر است صدمات زیادی وارد کرده است بگونه‌ای که بیشتر مراتع در تولید علوفه دامی فقیر هستند.

قندالی، با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به حل مشکلات عشایر در امورات مختلف دارد گفت: برای کمک به کاهش اثرات خشکسالی و آب و علوفه دام عشایر 238 میلیارد ریال  اعتبار مصوب شده است که تاکنون 25 درصد آن در اجرای طرح‌های مختلف تقویت زیرساخت‌های یاد شده تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تمامی اعتبارات مصوب تخصیص می‌یابد گفت: از اعتبارات یاد شده 100 میلیارد ریال آن برای تامین علوفه دام عشایر تخصیص یافته است.
 
انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon