یک سوم ‌طرح‌های طوبی استان کردستان در بانه اجرا می‌شود‌

یک سوم ‌طرح‌های طوبی استان کردستان در بانه اجرا می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه گفت: یک سوم ‌طرح‌های طوبی استان کردستان در شهرستان بانه اجرا می‌شود‌.

علی‌اکبر محمدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بانه، با اشاره به فعالیت‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه اظهار داشت: با هدف بهره‌برداری مطلوب و سامان دادن طرح‌های طوبی شهرستان بانه یک دوره آموزشی در شهرستان بانه برگزار شد.

وی به اجرای «طرح طوبی» در شهرستان بانه اشاره کرد و گفت: یک سوم کل طرح‌های طوبی استان کردستان در شهرستان بانه در حال اجراست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه با اشاره به اینکه 200 بهره بردار در زمینه طرح‌های طوبی بانه در حال فعالیت هستند تصریح کرد: در مجموع بیش از 420 هکتار از اراضی منابع طبیعی به این طرح اختصاص داده شده است.

وی انگور، سماق و بادام را مهم‌ترین گونه‌های تحت پوشش طرح طوبی در بانه عنوان کرد و گفت: از سال 91 بهره‌برداران این حوضه وارد فاز بهره‌وری شده‌اند که پیش بینی می‌شود در سال 94 بخش قابل توجهی از این طرح وارد فاز بهره‌برداری شود.

محمدپناه با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی یکی از اهداف اصلی این اداره در راستای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی است افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 12 دوره کلاس آموزشی ترویجی با محوریت حفظ منابع طبیعی در سطح روستاها و مساجد شهرستان بانه برگزار شده که در مجموع بیش از 522 نفر در این کلاس ها شرکت کرده‌اند.

وی به اجرای عملیات آبخیزداری در سطح 330 هکتار از اراضی ملی و مراتع شهرستان بانه اشاره کرد و گفت: بذرپاشی،کوپه کاری و علوفه کاری از جمله عملیات بیولوژیک آبخیزداری هستند که امسال در سطح 330 هکتار از اراضی ملی بانه انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه از تولید 450 نا 500 کیلوگرم علوفه در هر هکتار از مراتع بانه خبر داد و خاطر نشان کرد: در صورتی که این عملیات به صورت مناسب و مطابق با استانداردهای لازم انجام شود این میزان علوفه به 650 تا700 کیلو گرم در هر هکتار می‌رسد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon