هدفم از کاندیداتوری اخذ رای ۵۵ میلیونی برای تشکیل "دولت ضدتورم" است

هدفم از کاندیداتوری اخذ رای 55 میلیونی برای تشکیل "دولت ضدتورم" است

خبرگزاری تسنیم: یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید، هدفم از کاندیداتوری اخذ رای ۵۵ میلیونی از مردم برای تشکیل دولت ضد تورم است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در شبکه جام جم به سوالات هموطنان ایرانی در خارج از کشور پاسخ می‌داد، با بیان اینکه ظرف 100 سال گذشته هر دولتی که برسر کار آمد کشور را با تورم اداره کرد، گفت: تورم باعث آن می‌شود که برای جوانان اشتغال صورت نگیرد، تولید نیز شکل نخواهد گرفت و انسجام ملی از بین می‌رود از این رو شعار من یک به اضافه 55 میلیون است، یعنی همان 55 میلیون نفری که واجد حق رای هستند.

وی با بیان اینکه بنده می‌خواهم دولت ضد تورمی را تشکیل دهم، اظهار داشت: یک نفر نیست که بگوید من مخالف دولت ضد تورم هستم. در صورت تشکیل دولت ضد تورم می‌توانیم اشتغال را بوجود آوریم؛ روشم در اداره کشور این است که اشتغالاتی بوجود بیاوریم که بتواند تورم را متوقف کند و انشاءالله زمانی برسد که تورم را منفی کند. بنده تمامی سوالات شما بینندگان را براساس روش جواب می‌دهم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: سوالات مطرح شده را باید زیر لوای ضدتورمی پاسخ دهم؛ وعده بی‌ربط نمی‌دهم چرا که متعهد به کل ملت، انقلاب و جامعه هستم.

غرضی در پاسخ به این سوال که هدف شما از حضور در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری چیست؟ اظهار داشت: ظرف 60 سال زندگی سیاسی‌ام جز در بستر مادی، کاری برای مردم نکرده‌ام؛ اقتصاد کشور را به خوبی می‌شناسم و هدفم از کاندیداتوری اخذ رای 55 میلیونی از مردم برای تشکیل دولت ضد تورم است. اگر رای آوردم، 55 میلیون نفر روزانه فعالیت‌هایم را کنترل کنند و این یک شعار نیست بلکه تعهد است.

وی با بیان اینکه بنده اقتصاد کشور را خوب می‌شناسم، خاطرنشان کرد: زمانی‌که جنگ شروع شد، وزیر نفت بودم، در آن زمان خدمت مردم رسیدم و گفتم کمک کنید تا شبکه گاز را متصل کنیم و با کمک مردم این کار را انجام دادیم. گازکشی بدون هیچ فشاری به مردم و دولت صورت گرفت.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: همچنین هدف دیگرم از کاندیدا شدن در انتخابات آن است که قدرت سیاسی ایران را ارتقاء دهم چرا که قدرت سیاسی امروز ملت که مورد تهاجم اروپا قرار گرفته، باید ارتقاء یابد.

غرضی با بیان اینکه سیاست و اقتصاد به‌صورت مطلق معنا ندارد، اظهار داشت: سیاست خارجی هیچ چیزی نیست الا استعدادهای مردم و سخنگوی وزارت امور خارجه نماینده همان استعدادهاست. اعتقادم در اداره کشور این است که زندگی مردم باید در وضع بهتری قرار گیرد و این وضعیت شامل سیاست داخلی و خارجی نیز می‌شود.

وی در ادامه این برنامه انتخاباتی که از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شد، ادامه داد: اگر ظرف 100 سال گذشته هیچ حزب و گروهی پایدار نمانده به خاطر عدم وجود یک اقتصاد کارآمد است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به این سوال که افزایش حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی را چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: حضور زنان و جوانان نشان می‌دهد که جامعه از یک انسجام برخوردار است، من از اینکه 4 نفر از زنان را به مجلس معرفی کنیم و یا دو نفر را به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب کنیم، موافق نیستم. این اقدامات پایدار نمی‌ماند آن چیزی که پایدار می‌ماند پشتوانه قوی در جامعه است البته باید بستر اجتماعی را مورد توجه قرار داد.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره فعالیت‌های هسته ای ایران چیست؟ اظهار داشت: کشورمان عضو سازمان ملل است و بر اساس قوانین بین‌الملل فعالیت‌های هسته‌ای خود را انجام می‌دهیم، البته در دوران دولت خاتمی برنامه‌های هسته‌ای ما متوقف شد؛ معتقدم قضیه هسته‌ای ایران فنی نیست بلکه سیاسی است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اضافه کرد: دشمنان می‌گویند که شما می‌خواهید در آینده بمب اتم بسازید و این را بهانه‌ کرده‌اند. در حالی که ما هیچ‌گاه به دنبال ساختن بمب اتم نبوده و نخواهیم بود.

غرضی خطاب به مقامات آمریکایی خاطرنشان کرد: باید به آمریکا جواب بدهم، به آنها می‌گویم که بدانید با این فشارها ملت زیربار نمی‌رود؛ ما با شما تعامل می‌کنیم ولی مذاکره نمی‌کنیم. مصدق با شما مذاکره کرد اما آن را سرنگون کردید. عراق و افغانستان را اشغال کردید و الان این دو کشور در ناامنی به سر می‌برد. ضمن آنکه برنامه‌های شما نیز در آن دو کشور شکست خورد.

وی ادامه داد: ما در قضیه سوریه با شما تعامل می‌کنیم ولی مذاکره نخواهیم کرد. بدانید ملت ایران هیچ‌گاه تسلیم نخواهد شد؛ این ملت در 22بهمن جواب آمریکا را به‌ خوبی داد؛ ما ملتی هستیم که هیچ‌گاه زیر بار سلطه خارجی نخواهیم رفت.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: برخی از تعامل و مذاکره با آمریکا صحبت می‌کنند در حالی که پشت میز مذاکره با آمریکا هیچ چیزی را حل نمی‌کنند.

غرضی در پاسخ به این سوال که شما چه برنامه‌ای برای ایرانیان خارج از کشور و جذب ایرانیان خارج از کشور دارید؟ گفت: عزت ایرانی خارج از کشور با عزت ایرانی داخل کشور هیچ تفاوتی ندارد و هر دو عزیزند.

وی ادامه داد: عزت ایرانی خارج از کشور زمانی محقق می‌شود و پول ایرانی تثبیت شده باشد. عزت مربوط به حاکمیت ملی و ملت، به طور همزمان است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید ارزش پول ملی حفظ شود، به طوری که وقتی فردی ایرانی از فرودگاهی در خارج از کشور پیاده می‌شود، بداند که پولی که در جیبش است، معادل 10 هزار دلار ارزش دارد. وقتی که به مدت چندین سال متوالی ارزش پول ملی حفظ شد، این کار نیز محقق خواهد شد.

غرضی در ادامه سخنانش بر لزوم توجه به نخبگان ایرانی داخل و خارج از کشور تاکید کرد و گفت: نخبه برای تولید خوب است و تولید زمانی شکل می‌گیرد که ارزش پول ملی حفظ شود.

وی اضافه کرد: امروز در کشور، وضع طوری است که تا چند روز پیش 2 هزار تن گندم وارد کشور شد البته به دنبال آن برنج، روغن و برخی اقلام دیگر هم وارد شده است. اینها ضد اقتدار، عزت و انسجام اقتصادی است که راه حل آن این است که ارزش پول ملی حفظ شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در همین زمینه افزود: من حدود چند دهه است که پول ملی کشور ژاپن را رصد می‌کنم. ما امروزه جز بیکاری، تاسیسات بیهوده و شرکت‌هایی که به رانت وصل باشند، چیزی نداریم.

غرضی در ادامه سخنانش از معنای ارزش افزوده توسط شرکت‌ها و بورس انتقاد کرد و گفت: شرکت‌هایی که دارای تجهیزات دلاری هستند، در ابتدای سال مالی اقلام را قیمت‌گذاری می‌کنند و به آن ارزش افزوده می‌گویند، در صورتی که این ارزش افزوده نیست، بلکه فقط نرخ "دلار تغییرکرده" است.

وی تصریح کرد: علت اصلی‌ای که بنده به دولت ضدتورمی تاکید می‌کنم، این است که جهان به این نتیجه رسیده که ظرف مدت‌های مدید و یا حتی 100 سال گذشته، شرکت‌ها و موسساتی که ادعای ارزش افزوده داشته‌اند، اقدامی در جهت مبارزه با تورم انجام نداده‌اند.

وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن در ادامه اظهار داشت: به عنوان کسی که مدت‌های مدید خدمت کرده‌ام، معتقدم که روش‌های غیرعقلی و مصنوعی عزت و اقتدار اقتصادی حاصل نمی‌کند، باید از روش‌های کارآمد برای رسیدن به عزت و اقتدار اقتصادی  استفاده شود.

غرضی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که برنامه عملیاتی شما  برای مبارزه با تورم چیست؟ گفت: اولین کاری که این دولت باید انجام دهد، این است که باید جلوی رشد تورم گرفته شود؛ تورم مانند ماشینی است که با سرعت حرکت می‌کند و ما باید جلوی سرعت آن را بگیریم، اولین برنامه دولت باید این باشد که این مفهوم منتقل شود.

وی همچنین اضافه کرد: وقتی که دولت بیش از درآمدها هزینه می‌کند، تورم هم ایجاد می‌شود. اگر دولت بیش از دستاوردها هزینه نکند، به طور طبیعی تورم نیز ایجاد نخواهد شد. اولین همت و قول من به ملت ایران این است که بیش از درآمدها، در دولت ضد تورمی هزینه نمی‌کنم. البته امیدوارم روزی برسد که ماشین تورم عقب عقب رفته و یا حتی متوقف شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر مردم به کسی رای ندهند که بتواند تورم را کنترل کند، خودشان مسئول هستند. اگر ملت، 55میلیون به دولت ضدتورمی رای دادند، در آینده می‌تواند از برنامه‌های دولت متوقع باشد.

غرضی تاکید کرد: اگر ملت به شخص دیگری رای داد که می‌خواهد فرهنگ، جوانان و مسائل دیگر را مورد توجه قرار دهد و بخشی عمل کند، باید بداند که این دولت دست در جیب آنها کرده و پول ملی را هدر می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که شما چه برنامه‌ای برای گسترش فرهنگ غنی ایرانی دارید، گفت: فرهنگ محصول اجتماعی جامعه است. جامعه خودش فرهنگ را تبیین می‌کند.  ملت ایران از چند هزار سال پیش تاکنون فرهنگ خودش را ساخته است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: فرهنگ‌های حاشیه‌ای و قرضی همواره به ایران آمده‌اند اما نتوانسته‌اند در برابر فرهنگ غنی ملت ایران مقاومت کند. من از این موضوع نگران نیستم که فرهنگ‌های ضد ایرانی بتوانند خودشان را به ملت ما تحمیل کنند.

غرضی در ادامه با بیان اینکه من شاهد بودم که احزاب و گروه‌های سیاسی دهه 20 چگونه مذهب، فرهنگ و زندگی مردم را مورد حمله قرار می‌دادند، تصریح کرد: پس از اینکه انقلاب اسلامی به لطف خدا در کشور ما پیروز شد، تمامی کتاب‌هایی که در زمان پهلوی چاپ آنها ممنوع شده بود، چاپ و منتشر شد.

وی اضافه کرد: فرهنگ عمومی مردم ما اشتغال حلال، داشتن پول مشروع و زندگی بر اساس آن چیزی است که خودشان کسب کرده‌اند. کسانی که با فرهنگ‌های بیگانه زندگی کرده‌اند، اسم، زندگی و رسمشان از بین رفته است. رزق حلال و خانواده است که در کشور و جامعه ما همواره مورد توجه بوده و این موضوع از همه بهتر است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که شما چه برنامه‌ای برای اشتغال دانشجویان خارج از کشور پس از اتمام دوران تحصیل دارید، اظهار داشت: تحصیل جوانان در خارج از کشور بسیار مغتنم است. چه آنها که در آنجا کار می‌کنند و چه آنها که در کشور تحصیل می‌کنند، برای من تفاوتی ندارد.

غرضی ادامه داد: کاهش ارزش پول ملی، تحصیل دانشجویان در خارج از کشور را با خطر روبرو کرده است. اگر تورم کنترل شود، تخصص‌هایی که دانشجویان دارند در داخل کشور هم خریدار دارد و می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی در همین زمینه افزود: 30 سال پیش تخصص‌های نفتی و گازی در کشور تثبیت شد و هزاران نفر از دانشجویان تحصیلکرده در خارج، به کشور آمدند و ملت نیز در توسعه این بخش‌ها با آنها همکاری کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به تعریف دموکراسی پرداخت و گفت: من معتقدم که دموکراسی انعکاس خواسته‌های مردم است، دموکراسی در اروپا با انعکاس آرای مردم به دست می‌آید به طوری که اگر آراء کم و زیاد شود، مشکلاتی به وجود می‌آورد.

غرضی ادامه داد: انعکاس ظرفیت‌های مردم برای اداره کشور مفهوم اصلی دموکراسی است. معنای بهتر دموکراسی شکل قوی‌تر مردمسالاری است به طوری که به گروه‌های مختلف مربوط نمی‌شود و معنای بازتری نیز دارد.

وی در همین زمینه اظهار داشت: تمام گروه‌های سیاسی که در این 60 ساله ادعای حکومت داشته‌اند، به حکومت رسیده‌اند. حزب توده، مشارکت، مشروطه، ملی مذهبی‌ها از اینگونه گروه‌های سیاسی هستند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به مفهوم اجتماعی دموکراسی اشاره کرد و افزود: معتقدم که مفهوم اجتماعی دموکراسی قوی‌تر از مفهوم سیاسی آن است.

غرضی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع سیاست خارجی در دولت احتمالی آینده‌اش اشاره کرد و گفت: سیاست خارجی عبارت است از استعداد مجموعه دولت در تعامل با دنیا. ما کشوری هستیم که با هیچ کس جنگ نداشته‌ و نداریم. ما با اروپا هیچ‌گاه جنگ نداشته‌ایم و تا دهه 80 و 90 رابطه‌مان با اروپا خوب بود. آمریکا، دولت‌های چپ اروپا را سرنگون کرد و راستی‌ها را زیر پرچم خود و به دشمنی با ما قرار داد؛ ما در برابر کشورهایی که به دنبال کاهش ارزش پول ملی هستند، مقابله می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما با آمریکایی‌ها کاری نداریم، بلکه آنها هستند که با ما کار دارند و در کشورمان کودتا برپا کرده و حتی از فناوری هسته‌ای علیه ما استفاده می‌کنند. امروزه اسرائیل نیز در منطقه قدرت ندارد و تیغش شکسته است. معتقدم که دولت طرفدار خارجی در ایران عمر بسیار کمی دارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز ملت ایران آگاهی‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وسیعی دارد و به محض اینکه دولتی خطایی کند، ملت مقابل او می‌ایستد.

غرضی در ادامه اظهار داشت: سیاست خارجی ما دفاع از حقوق ملت ایران در سایه عزت و اقتدار ملی است.

وی در ادامه سخنانش به شاخص‌های آموزشی برای تشکیل دولت آینده اشاره و خاطرنشان کرد: در نظام ما، آموزش تا سن 30 سالگی طول می‌کشد، بنده معتقدم که این موضوع تورم‌زاست و باید نظام آموزشی خود را به سمت اشتغالزایی سوق دهیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon