دیوان محاسبات رانت ۶۵۰میلیون یورویی وزارت صنعت به یک تاجر خاص را محرز می‌داند

دیوان محاسبات رانت 650میلیون یورویی وزارت صنعت به یک تاجر خاص را محرز می‌داند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تبعیض و رانت ۶۵۰میلیون یورویی را به یک تاجر خاص را محرز دانستند و در جلسه آتی شورای رقابت در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در نشست تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی، در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر آخرین وضعیت تبادل رانت واردات 650میلیون یورویی اظهار داشت: دیوان محاسبات قصد تخصیص امتیاز واردات 650میلیون یورویی به تاجر خاص را محرز دانسته و بر همین اساس برخی از مسئولان ذی‌ربط تعلیق شده‌اند و همچنین کمیسیون اصل 90 مجلس نیز به‌صورت مشابه اعلام کرد که تبعیض و رانت در این پرونده محرز است، بنابراین پرونده به شورای رقابت رفت تا طی جلسه‌ای در این مورد تصمیم بگیریم.

وی افزود: رانتی که در پی مخالفت بنده گزارش آن منتشر شد، ممکن است باعث عبرت کافی برای مسئولان نشود. چرا که همین رانت وارداتی، به چند واردکننده دولتی نیز داده می‌شود و البته ما این مسئله را نیز پیگیری می‌کنیم، چرا که ما با هرگونه رانت به بخش خصوصی و دولتی مخالفیم و طبق قانون هرگونه تبعیض ممنوع است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم آبروریزی و جنجال ایجاد کنیم اما در مورد این‌گونه پرونده‌ها ایستادگی‌ خواهیم کرد که امیدواریم با کمک رسانه‌ها به نتیجه لازم برسیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon