نتیجه اعتماد به ملی پوش متخلف؛ فرار بزرگ سرباز فراری


نتیجه اعتماد به ملی پوش متخلف؛ فرار بزرگ سرباز فراری

خبرگزاری تسنیم: مهرداد پولادی، ملی پوش ایرانی که با اعتماد مسئولان و به صورت مشروط در بازی های جام ملت های آسیا حضور یافت که در نهایت برای پیگیری های قانونی به کشور بازگردد اما وی شب گذشته در امارات از کاروان تیم ملی جدا شد و به سمت قطر بازگشت.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، اوایل هفته جاری خبری مبنی بر عدم بازگشت یکی از بازیکنان دارای کارت پایان خدمت جعلی به کشور منتشر شد. علی کفاشیان در حاشیه نشست امضا تفاهمنامه خواهرخواندگی میان سازمان لیگ ایران و ژاپن، درباره وضعیت مهرداد پولادی خبر داد: پولادی به قطر می رود و پس از پایان تعهدش با باشگاه قطری، به ایران می آید تا دوره خدمت نظام وظیفه اش را طی کند.

اوایل امسال بود که گزارشی مبنی بر تخلف تعدادی از فوتبالیست ها در ارائه مدارک جعلی کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کرده اند، آمد که بعد از رسانه ای شدن این مسأله از سوی علی دایی بود که تقریبا باعث شد کار از دست مسئولان امر نیز خارج شود.

به هیچ وجه اجازه بازی به مهرداد پولادی در تیم ملی داده نمی شود

بعد از آن بود که سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد وضعیت مهرداد پولادی، یکی از این بازیکنان دارای کارت پایان خدمت جعلی عنوان کرد: از 118 نفر بررسی شده 10 نفر برای مشخص شدن وضعیت‌شان مراجعه نکرده‌‌اند از جمله مهرداد پولادی.

وی ادامه داد: البته او هنوز هم فرصت دارد و می‌تواند با ارائه مدارک درخواست تجدیدنظر دهد و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم او برای تیم ملی بازی کند چرا که در حال حاضر سرباز غایب و فراری محسوب می‌شود و نیروی انتظامی می‌تواند وی را دستگیر کرده و به خدمت اعزام کند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: این دلیل نمی‌شود که به خاطر تیم ملی از تخلف بزرگی که مهرداد پولادی انجام داده است چشم‌پوشی شود و از آنجایی که وی حتی مراجعه هم نمی‌کند تا پیگیری کند به همین دلیل به هیچ وجه اجازه بازی داده نشده و تقاضای مسئولان فدراسیون و مربی تیم ملی هم پذیرفته نخواهد شد.

رایزنی ها باعث راهی شدن مهرداد پولادی به استرالیا شد

بعد از مطرح شدن این موضوع از سوی سردار کمالی در آستانه بازی های جام ملت های آسیا قرار گرفتیم و بنا شد تیم ملی برای حضور در این مسابقات راهی استرالیا بشود. از آنجایی که چهار تن از ملی پوشان حاضر در تیم ملی جزء سربازانی بودند که با مشکل مواجه شده بودند، وزیر ورزش و جوانان وارد عمل شد تا رایزنی هایی در این خصوص با سازمان نظام وظیفه عمومی صورت دهد.

نتیجه این رایزنی ها این شد که سردار موسی کمالی، در نهایت در مورد وضعیت چهار ملی‌پوش سرباز که برای رفتن به جام ملت‌های آسیا با مشکل مواجه بودند، اظهار کرد: با توجه به تقاضای وزیر ورزش و جوانان سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تأکید مجدد بر برخورد قاطع و قانونی با کسانی که با جعل و دسیسه کارت معافیت جعل کرده‌اند، استثنائا با همراهی چهار نفر از بازیکنان مورد نیاز تیم ملی یعنی سروش رفیعی، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی و مهرداد پولادی برای حضور در جام ملت‌های آسیا تا پایان دی ماه سال جاری موافقت به عمل آمد.

سرباز مهرداد به کشور بازنگشت

بالاخره، مهرداد پولادی، ملی پوش ایرانی که با اعتماد مسئولان و به صورت مشروط در بازی های جام ملت های آسیا حضور یافت، بعد از باخت ایران مقابل عراق یکشنبه شب به همراه سایر ملی پوشان استرالیا را ترک کرد اما در توقفی که تیم ملی در امارات داشت، مسیر خود را به سمت قطر تغییر داد و بر خلاف تعهدات، به کشور بازنگشت.

پیش از این برخی اعضای فراکسیون ورزش مجلس نیز به عدم بازگشت مهرداد پولادی به کشور ابراز نگرانی کرده و از مسئولان خواسته بودند نسبت به اعمال قانون در خصوص بازیکنانی که دارای کارت پایان خدمت جعلی هستند اقدام عاجل صورت دهند.

نیروی انتظامی در صورت عدم بازگشت پولادی به کشور پاسخگو باشد

محمد جواد نظری مهر با بیان اینکه نیروی انتظامی باید نسبت به بازگشت بازیکنان متخلف در خصوص صدور کارت پایان خدمت جعلی حساس باشد، گفت: نیروی انتظامی باید جلوی بی عدالتی را بگیرد و در خصوص افراد عادی و مشهوری که مرتکب عمل خلاف قانون می شوند، یکسان برخورد کند.

نماینده مردم بندرگز، بندر ترکمن و کردکوی در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نیروی انتظامی باید جریمه های خاصی برای افرادی که به صورت زد و بند و جعلی کارت پایان خدمت گرفته اند در نظر بگیرد.

وی در ادامه با تأکید بر مجازات افراد خاطی در این زمینه گفت: اگر طبق قانون با بازیکنان و عوامل صدور کارت های پایان خدمت جعلی برخورد نشود، ظلم بزرگی در حق سایر افرادی است که مرتکب این جرم نشده اند.

نظری مهر در ادامه تأکید کرد: خود عواملی که در نیروی انتظامی باعث صدور کارت های پایان خدمت شدند نیز باید مجازات شوند و سازمان نیروی انتظامی باید پاسخگوی حضور افراد خاطی در این سازمان باشد که همچنان هستند و بعضا مشغول صدور کارت های پایان خدمت جعلی اند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال باید مصرانه تمهیدات بازگشت مهرداد پولادی، بازیکن تیم ملی را به کشور فراهم کند و در صورت اهمال مسئولان این سازمان باید جریمه شده و پاسخگو باشند.

در صورت عدم بازگشت پولادی به کشور از طریق اینترپل اقدام شود

غلامرضا اسداللهی با اشاره به حضور برخی بازیکنان تیم ملی دارای کارت پایان خدمت جعلی در مسابقات آسیایی، گفت: قطعا اگر این بازیکنان برای حضور در بازی های آسیایی از کشور خارج شده اند با هماهنگ سیستم قضایی بوده است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر نیز در صورت عدم بازگشت این افراد به کشور مطمئنا به ضامن یا وثیقه گذار اخطار داده می شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت یکی از بازیکنان ایرانی که در باشگاه قطری بازی می کند و از آن طریق به استرالیا سفر کرده است، گفت: اگر فردی در زمینه استفاده از سندی که با جعل تهیه شده پرونده داشته باشد، به راحتی از طریق اینترپل مورد تعقیب قرار می گیرد.

اسداللهی اظهار کرد: حتی مقررات فیفا نیز در این زمینه به حاکمیت کمک می کند چرا که کسی که مقررات داخلی کشور خود را رعایت نکرده و شک و شبهه قانونی در مدارک او وجود داشته باشد، تأییدیه فیفا برای بازی در تیم باشگاهی کشور دیگر را از دست خواهد داد.

وی ادامه داد: بازیکن و یا سرمربی نیز برای ادامه فعالیت خود در یک باشگاه خارج از کشور خود نیاز به مراجعه به فیفا دارد چرا که باید حق الزحمه این سازمان را بپردازد در غیر این صورت محرومیت برای وی به همراه خواهد داشت.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون نیز در این زمینه وظیفه دارد تمهیدات لازم برای بازگشت این افراد به کشور را فراهم کند و در صورت عدم این کار سیستم قضایی وارد عمل شده و قضیه را پیگیری خواهد کرد.

بازیکن ایرانی دارای کارت پایان خدمت جعلی به کشور بازگردانده شود/ دولت جریمه لغو قرارداد پولادی را بپردازد

محمدرضا تابش با اشاره به بازی خوب و جوانمردانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق گفت: تیم ملی ما خوب بازی کرد اما متأسفانه به خاطر اشتباه بازیکن و داور منجر به ده نفره شدن تیم ملی شد، با این حال بازیکنان ایرانی توانستند از غرور و هویت ایرانیان عزیز دفاع کنند

.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه در این زمینه نباید فرافکنی و برخورد سیاسی با قضیه کرد، یادآور شد: حال که تیم ملی ایران از دور رقابت ها حذف شده است نمی توان تقصیرها را گردن یک بازیکن انداخت.

وی در ادامه در خصوص تصمیم بازیکن ایرانی که پیش از این از کارت جعلی پایان خدمت استفاده کرده بود، مبنی بر عدم بازگشت به کشور، گفت: پیش از بازی ها حاکمیت به این نتیجه رسید که برخی بازیکنان دارای کارت پایان خدمت جعلی در مسابقات آسیایی شرکت کنند البته به شرطی که بعد از آن به کشور برگردند تا مراحل قانونی اقدام غیرقانونی آنها پیگیری شود.

تابش در ادامه با بیان اینکه اکنون باید تمامی بازیکنان خاطی به قانون عمل کرده و به کشور بازگردند، عنوان کرد: بازیکنی که قصد بازگشت به کشور را نداشته باشد باعث بی اعتمادی جامعه به حاکمیت خواهد شد و این در حالی است که آنها توانسته اند از پوأنی که حاکمیت به آنها داده استفاده کنند تا تیم ملی با اقتدار در عرصه بین المللی حاضر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون بازیکنان به صورت اخلاقی موظف هستند پاسخ اعتماد حاکمیت را به رعایت قانون بدهند، گفت: این مسأله که بازیکنی صرفا به خاطر تعهد به یک باشگاه قطری نمی تواند به کشور باز گردد صرفا یک بهانه است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حاکمیت در این زمینه وظیفه دارد حتی در صورت پرداخت جریمه بازیکن قطری از بیت المال جهت حفظ اعتماد مردم، این کار را صورت دهد که اخلاق حرفه ای ورزشی خدشه دار نشود.

دستگاه قضایی تمهیدات لازم جهت بازگشت پولادی به کشور را مهیا کند

ابوذر ندیمی با تأکید بر لزوم پیگیری تخلفات از سوی مسئولان ورزشی گفت: رهبری در دیدار اخیر خود با جوانان ورزشی اعلام داشتند از باب تخلف تفاوتی بین افراد نبوده و قهرمان ورزشی، سیاسی، علمی و غیره تفاوتی با هم ندارند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تخلف یعنی خروج از قانون برای همه لذا لازم است برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در اصل رسیدگی و روش آن، مراحلی در قانون وجود دارد، گفت: افراد زیادی در کشور هستند که به خدمت سربازی نرفته اند یا افراد دیگری هستند که جرم جعل سند مرتکب شده اند و برای این تخلفات قانون با آنها برخورد کرده است از این رو لازم است با بازیکنان فوتبال نیز طبق تعریف قانونی برخورد شود.

ندیمی ادامه داد: در قانون ما و بر اساس تفاهم نامه های بین المللی برای افرادی که در خارج از کشور به سر می برند و مرتبک تخلفات قانونی می شوند نیز مباحثی تعریف شده است که می توان بر اساس آن با متخلفان برخورد کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در ادامه با اشاره به این مطلب که اعمال قهرمانان بیشتر در اذهان عمومی ماندگار می شود، تأکید کرد: از این رو لازم برخورد قانونی با این دست از متخلفان ضروری تر است چرا که همه ما بر اساس قانون اساسی با هم برابر هستیم و این برابری برای برخورد قانونی و یا تشویق تعریف شده است.

وی افزود: حالا هم اگر بنا به شرایطی از بازیکن متخلف در بازی های بین المللی استفاده شده است اکنون وقت آن رسیده که تمهیدات بازگشت وی به کشور را فراهم کنیم تا سایر مراحل قانونی تخلفات صورت گرفته طی شود.

ندیمی در ادامه با اشاره به تصمیم مهرداد پولادی، یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران که از کارت پایان خدمت جعلی استفاده کرده است، مبنی بر عدم بازگشت به ایران گفت: برای این دست از بازیکنان باید محرومیت هایی در نظر گرفته شود چرا که اگر این فرد در بازی های قاره ای و جهانی حضور نمی یافت هیچ وقت به چهره شاخصی تبدیل نمی شد که یک کشور شیخ نشین از او برای حضور در باشگاه دعوت کند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نباید به بازیکنان متخلف فرصت چهره شدن داد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که وجود چنین بازیکنی به علت رفتار غیر ورزشی در بازی ایران و عراق موجب عدم تمرکز داور در تصمیم گیری و در نهایت تحمیل هزینه باخت به کشور شد لذا مجددا تأکید می کنم دستگاه قضایی به شدت با این موارد برخورد کند.

پولادی به عنوان سرباز فراری تحت پیگرد قرار می گیرد/تعهد به باشگاه توجیه قانونی ندارد

محمدعلی اسفنانی درباره عدم بازگشت مهرداد پولادی به ایران برای گذراندن خدمت سربازی و پیگیری قانون کارت جعلی کارت پایان خدمت، گفت: این مسأله که بازیکنی که کارت پایان خدمت جعلی داشته به خاطر بازی در یک باشگاه خارجی به کشور بازنگردد، توجیه قانونی ندارد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در صورت عدم بازگشت این بازیکن به ایران جهت گذراندن خدمت سربازی و پیگیری قانونی کارت پایان خدمت جعلی، به عنوان سرباز فراری و مجرم مورد تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از طرفی جعلی بودن کارت و عدم گذراندن خدمت سربازی جرم است و از طرفی اگر با اطلاع شخص باشد جرم دیگری است که حداقل آن این است که در صورت عدم جلب شخص مذکور، حق دیگران ضایع خواهد شد.

اسفنانی افزود: استفاده از سند مجعول قطعا فرد را مورد تعقیب قانونی قرار خواهد داد و صرفا تعهد به یک باشگاه خارجی دلیلی برعدم بازگشت وی نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر فدراسیون فوتبال درعدم بازگشت پولادی به کشور نقش داشته باشد، خود مجرم است، خاطرنشان کرد: تأمین مقدمات خروج و بازی در تیم ملی از سوی فدراسیون فوتبال در صورت عدم بازگشت بازیکن متخلف به کشور معاونت در جرم بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت لذا لازم است دستگاه قضایی به جد این مورد را پیگیری کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon