۳۳ درصد مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای بیجار شاغل شدند

33 درصد مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای بیجار شاغل شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بیجار گفت: ۳۳ درصد از مهارت آموختگان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بیجار صاحب شغل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، بهزاد عزیز ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیجار از کسب رتبه سوم بیجار در بین 12 مرکز فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد و اظهار داشت: شهرهای سقز و سنندج به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی از تعمیر اتومبیل سواری و تعمیر تلویزیون رنگی به عنوان بیشترین و کمترین رشته‌هایی که در بیجار ایجاد شغل کرده‌اند نام برد و گفت: 33 درصد از مهارت آموختگان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیجار صاحب شغل شده‌اند.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بیجار با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از پایه‌های بنیادین اشتغال‌زایی است، خاطر نشان کرد: بیشتر شهروندان بیکار بیجاری کسانی هستند که از روستاها به مرکز شهرستان مهاجرت کرده‌اند.

وی فقدان مهارت‌های آموزشی در روستاها را از دلایل این مهاجرت برشمرد و گفت: با اجرای طرح نیازسنجی در بخش‌های مرکزی، کرانی و چنگ الماس بیجار بر اساس جمعیت روستایی، تفکیک جنسیت و امکانات آموزشی 11 حرفه کشتکار گلخانه‌های خاکی، پرورش قارچ صدفی، زنبور عسل، توت فرنگی، ورمی کمپوست، فناوری دوخت، تعمیر موتور سیکلت، رایانه، جوشکاری و پرورش انواع طیور در این 3 مرکز راه‌اندازی شده است.

عزیز از اشتغال 24 نفر مهارت آموز بر اساس اجرای طرح نیاز سنجی در شهر پیرتاج خبر داد و افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پیرتاج در سال 93 به عنوان مرکز آموزش و اشتغال روستائیان احیا شده است و مرکز مشابهی هم امسال در روستای جعفرآباد در زمینه تولید ورمی کمپوست احداث شده است.

وی از اجرای طرح توانمندسازی افراد و حمایت از مشاغل مستقل در روستاها به عنوان اولویت سازمان فنی و حرفه‌ای نام برد و خاطر نشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بیجار با دارا بودن 9 کارگاه آموزشی ثابت به میزان 72 هزار نفر ساعت به افراد جویای شغل آموزش داده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon