نرخ بهره مالکانه معادن ۲۵درصد شد

نرخ بهره مالکانه معادن 25درصد شد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ از تصمیم گیری برای سرانجام یارانه نقدی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: نرخ بهره مالکانه معادن ۲۵ درصد با درآمد ۱۳۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق،‌اظهار داشت: در ارتباط با نفت مصوبات خوبی در کمیسیون داشتیم که از جمله آنها توافق با دولت برای سقف درآمدهای نفتی در سال 94 است.

وی با بیان اینکه در بودجه 94 نرخی برای هر بشکه نفت تعیین نشده است، افزود: قیمت نفت در بودجه با فرض پیشنهادی دولت بسته شده و کمیسیون تغییری در مبنای ارز و قیمت نفت نداده است و سقف درامدنفت هم 53.7 هزار میلیارد تومان مصوب شده است.

این عضو کمیسیون تلفیق همچنین در خصوص بهره مالکانه نیز گفت: بهره مالکانه نیز به جای مبنای 30 درصدی در تعرفه ها در نرخ 25 درصدی با مجموع 1300 میلیارد تومان توافق شد.

وی تصریح کرد: نتیجه جلسه روز گذشته این شد که عدد مد نظر دولت یعنی 1300 میلیارد تومان رد نشود، اما میزان بهره مالکانه که پیش از این 30 درصد بود بازنگری شد و با توجه به شرایطی که در بخش معادن و صادرات بود به 25 درصد تقلیل پیدا کرد.

ندیمی در خصوص مصوبات این کمیسیون برای صندوق توسعه ملی هم افزود: سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفتی 20 درصد مصوب شد و با توجه به اینکه مغایرت با قانون برنامه پنجم داشت، با دو سوم رای تصویب شد.

وی از تصمیم گیری برای سرانجام هدفمندی یارانه ها در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: اجماع بر این است که اصلاح در دهک های یارانه ای براساس پیشنهادهای اعلام شده صورت بگیرد ولی حذفی انجام نمی شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه