بارش برف و باران از چهارشنبه در قزوین آغاز می‌شود


بارش برف و باران از چهارشنبه در قزوین آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون پیش‌بینی هواشناسی قزوین با اشاره به دمای هوای قزوین گفت: بارش برف و باران از فردا در قزوین آغاز می‌شود.

مهدی آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به نقشه‌های هواشناسی استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی از حرکت توده هوای سرد و باران زا از سمت غرب به استان قزوین خبر می‌دهد.

وی گفت: سامانه بارشی از فردا وارد قزوین می‌شود و تا اواخر روز جمعه شاهد بارش متناوب برف و باران در قزوین هستیم.

کارشناس پیش بینی هواشناسی قزوین خبرداد: این سامانه بارشی در مناطق کوهستانی و سرد سیر مثل آوج ، الموت و گردنه کوهین بارش برف و برای دشت قزوین بارش باران را به همراه دارد.

آخوندی اظهارکرد: در حال حاضر رطوبت موجود در دمای هوای استان بین 38 تا 68 درصد است و دیشب بوئین زهرا با دمای 2 درجه زیر صفر سردترین شهر قزوین بوده است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی قزوین گفت: آبیک با دمای 12 درجه سانتی گراد بالای سفر گرمترین منطقه استان قزوین بوده است.

وی با اشاره به این که میانگین بارش از ابتدای سال زراعی در قزوین 116 میلی‌متر بوده است گفت: به نسبت دوره آماری بارش در قزین 13 درصد کاهش داشته است.

آخوندی با اشاره به این که شهر سیردان در سال زراعی جاری پربارش ترین شهر قزوین بوده است خاطرنشان کرد: 224 میلی متر بارش از ابتدای سال زراعی امسال در این شهر رخ داده است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی قزوین در مورد کم‌بارش ترین منطقه قزوین نیز گفت: شهر تاکستان با 63 میلی متر بارش کم‌بارش‌ترین شهر در قزوین بوده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon