نامه رهبر ایران تفاوت میان اسلام واقعی و داعش را مشخص کرد

نامه رهبر ایران تفاوت میان اسلام واقعی و داعش را مشخص کرد

خبرگزاری تسنیم: مسئول کمیته روز قدس در واشنگتن معتقد است نامه رهبر انقلاب بیانگر تفاوت میان اسلام واقعی و گروه تروریستی داعش است.

«ناصر سلیمانی»، مسئول کمیته روز قدس در واشنگتن‌ درباره نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غرب و تأثیر آن با هدف جذب جوانان به اسلام واقعی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم در واشنگتن گفت: پیامبران، امامان و در این مورد رهبر انقلاب اسلامی ایران  با استفاده از راهکارهای قرآنی و کلمات ساده همانند امام خمینی درصدد جذب جوانان به اسلام واقعی بودند.

وی درخصوص تأثیر این پیام در جلوگیری و یا حداقل کاهش اسلام‌هراسی در غرب تصریح کرد که اسلام‌هراسی به یک سلاح برای غرب تبدیل شده و این پیام برای جوانانی که دارای ذهنی باز هستند مؤثر است.

به‌اعتقاد سلیمانی رسانه‌های آمریکا تمایلی به انتشار نامه رهبر معظم انقلاب نداشته و به‌عوض با تحریف آن پیام مورد نظر خود را کنار آن منتشر می‌کنند.

مسئول کمیته روز قدس با واضح و قدرتمند خواندن پیام این نامه اعلام کرد که نامه اخیر را کنار روش‌های پیشین راه جدیدی برای تفکیک میان اسلام واقعی و گروه تروریستی داعش خواند.

وی ابراز امیدواری کرد در صورتی که این نامه به دست جوانان اروپا و آمریکای شمالی برسد آنها با مطالعه منابع واقعی اسلام باعث تغییر شرایط موجود شوند.

سلیمانی در پایان ادامه ارسال چنین پیام‌هایی را گام بعدی به‌منظور روشنفکری جوانان غرب و معرفی اسلام واقعی به آنها دانست.

رهبر معظم انقلاب، چهارشنبه اول بهمن پیام روشنگرانه‌ای را خطاب به جوانان اروپا و آمریکایی شمالی صادر کردند که این پیام واکنش‌های بسیاری را به‌همراه داشت. در این پیام به فرازهایی از تاریخ رقم خورده توسط دولت‌های غربی از جمله «برده‌داری در اروپا و آمریکا»، «ستم بر رنگین‌پوستان و غیرمسیحیان» و «خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیت و قومیت در جنگ‎های اوّل و دوم جهانی صورت گرفت» اشاره شده که امروزه محققین و مورخین غربی از آنها، عمیقاً ابراز سرافکندگی می‌‎کنند.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه این بیداری‌ها در وجدان عمومی غرب همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله صورت می‌گیرد از جوانان اروپا و آمریکای شمالی خواسته‌اند، از طریق مراجعه مستقیم به قرآن و تعالیم پیامبر اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) با این دین بزرگ و تمدن‌ساز آشنا شوند و نگذارند چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین آنها و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد و امکان داوری بی‌طرفانه را سلب کنند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان