۴۰ درصد مدارس خراسان جنوبی هوشمندسازی شدند

40 درصد مدارس خراسان جنوبی هوشمندسازی شدند

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۳۹.۴ درصد آموزشگاه‌ها و ۲۹.۶ درصد کلاس‌های خراسان جنوبی هوشمندسازی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا موسوی‌کیا ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مورد تجمیع کلاس‌های زیر نرم دوره اول متوسط در استان، اظهار داشت: 2 هزار و 271 آموزشگاه با 8 هزار و 39 کلاس دایر و 148 هزار و 220 دانش‌آموز در خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

وی  با اشاره به اینکه تراکم کل دانش و آموزش در بخش دولتی 19.29 درصد است، افزود: 15 هزار و 279 نفر تعداد نیروهای انسانی موجود در آموزش و پرورش خراسان جنوبی هستند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تصریح کرد: از این تعداد دانش‌آموز در خراسان جنوبی 51.20 درصد دانش‌آموز پسر و 48.75 درصد دانش‌آموز دختر هستند.

موسوی‌کیا با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی شهری 69.33 درصد است، بیان کرد: 30 درصد جمعیت دانش‌آموزان در مناطق روستائی هستند.

وی افزود: بر اساس بخش نامه تکلیف شده در دوره متوسط کلاس‌ها از 10 نفر تا 40 نفر مشخص شده است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس این بخش نامه 31 مدرسه، 96 کلاس متوسط دوم زیر نرم و 28 کلاس زیر 10 نفر در خراسان جنوبی وجود دارد.

موسوی‌کیا بیان کرد: به دلیل وجود کلاس‌های زیر نرم و بعد مسافت، نبود وسایل ایاب و ذهاب ترک تحصیل دانش‌آموزان روستائی و عشایری بودن منطقه بعضی از کلاس‌ها تجمیع شده‌اند.

وی با بیان اینکه در نهبندان 5 کلاس تجمیع شده است، افزود: 248 دانش‌آموز در 27 آموزشگاه منحل یا تجمیع شده‌ و به مدارس شبانه‌روزی دانش‌آموزان منتقل شده است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: در مجموع ماهانه 10 میلیون و 627 هزار و 750 تومان برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان پرداخت می‌شود.

موسوی‌کیا بیان کرد: 39.4 درصد آموزشگاه‌ها و 29.6 درصد کلاس‌ها در سطح خراسان جنوبی هوشمندسازی شده‌اند.

وی افزود: برآورد هزینه هوشمندسازی مدارس استان 4 میلیارد و 146 میلیون تومان است که هر کلاس درسی به 3 میلیون تومان اعتبار برای هوشمندسازی نیاز دارد.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در زمینه برآورد نیاز هوشمندسازی دارالقرآن‌ها در خراسان جنوبی گفت: 10 درالقرآن در خراسان جنوبی وجود دارد که به صورت اندک دارای تجهیزات هوشمند هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon