روحیه و عملکرد جهادی راهگشای رزمندگان دوران دفاع مقدس بود

روحیه و عملکرد جهادی راهگشای رزمندگان دوران دفاع مقدس بود

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به این که روحیه جهادی در کنار ایمان، اخلاص و پارسایی درس شهداست گفت: در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی رزمندگان هرجا به بن بست می‌رسیدند با روحیه جهادی عمل کرده و موفق می‌شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار حمزه فلاح ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای مخابرات و بی سیم چی استان کردستان با اشاره به این که تعداد این شهدا در استان 17 نفر است اظهار داشت: شهدا نیاز به برگزاری مراسمی مانند یادواره‌ها ندارند و خروجی این مراسم باید احیاء فرهنگ ایثار و شهادت، دین داری، پاسداری، ولایتمداری و اخلاق رزمندگان در جامعه باشد.

وی گفت: امروز کوچه‌ها و خیابان‌ها با نام شهدا مزین می‌شود اما باید به رسم و سیره آنان نیز توجه شده و به پیاده سازی آن در جامعه اسلامی بیش از پیش توجه شود.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان شهدا را الگوی اخلاق دانست و خاطرنشان کرد:دوران دفاع مقدس که 3 هزار روز جنگ بود رزمندگان بدون هیچ مشکلی همواره در کنار هم بودند و به ما درس اخلاق دادند.

وی با اشاره به این که روحیه جهادی در کنار ایمان، اخلاص و پارسایی درس شهداست گفت: در دوران 8 سال جنگ تحمیلی رزمندگان هرجا به بن بست می‌رسیدند با روحیه جهادی عمل می‌کردند و موفق می‌شدند.

سردار فلاح به عملیات‌های بزرگی که در دوران دفاع مقدس صورت گرفت اشاره کرد و افزود: عملیات بزرگی مانند فتح‌المبین در دفاع مقدس با دیدگاه مادی قابل انجام نبود بلکه تنها با روحیه جهادی می‌توانست انجام شود.

وی با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) که شهدا را ولی نعمتان ما می‌داند تصریح کرد: اولین کار امام خمینی(ره) پس از 14 سال تبعید و بازگشت به وطن، بیعت با شهدا بود که نشان از مقام والای آنان دارد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و افزود: پیشرفت، اقتدار و مصونیت و امنیت امروز در ایران اسلامی به برکت خون شهدا حاصل شده و باید ادامه دهنده راه آنان بوده و در عمل از آنها پیروی کنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: تمام نعمت‌هایی که امروز به آن دست یافته‌ایم از برکت خون شهدا حاصل شده است.

آزاد حکمت، پاسداشت خون شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنان در فرصت‌های مختلف را یکی از مهم‌ترین وظایف دانست و تاکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست بنابراین باید همواره یاد و نام این شهدا در فرصت‌های مختلف گرامی داشته شود.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های شرکت مخابرات استان کردستان افزود: امروز افتخار می‌کنیم که 30 درصد پرسنل مخابرات استان از خانواده ایثارگران است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon