جارچی‌های شهر سرعین ساماندهی می‌شود

جارچی‌های شهر سرعین ساماندهی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار ‌سرعین گفت: در ارتباط با بحث ساماندیه جارچی‌هایی که در سطح شهر سرعین وجود دارد اقداماتی صورت گرفته است تا آن‌ها ساماندهی شوند.

عاطف ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: بحث وجود جارچی در سطح شهرستان سرعین یک پدیده 50 ساله است و یک سری از افراد برای تبلیغ مکان‌های اقامتی و رفاهی اقدام به این کار می‌کنند که شدت این کار در شهرستان سرعین زیاد بوده و ما اعتقاد داریم که به هیچ وجه کار خوشایندی نیست.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی این جارچی‌ها 3 کار عمده انجام شده است، گفت: از سه راهی شهرستان سرعین تا خود شهر تابلوهای متعدد برای راهنمایی مکان‌های گردشگری اقامتی و رفاهی برای مسافران نصب شده و تمامی اطلاعات مربوط به مجتمع‌های رفاهی و اقامتی در این تابلوها قابل مشاهده است.

فرماندار شهرستان سرعین تصریح کرد: علاوه بر این در خود شهر سرعین 3 کیوسک برای راهنمایی مسافران کشیده شده ‌که مسافران می‌توانند با مراجعه به آن از وضعیت و کیفیت مکان‌های اقامتی و تفریحی آگاه شوند.

ناصری بیان کرد:‌ برخی از مراکز اقامتی در شهرستان سرعین بدون شناسنامه مجوز فعالیت می‌کنند و ما همه آن‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها دعوت کردیم برای کسب مجوز اقدام کنند تا کمیته رسیدگی به مراکز اقامتی خود متولی آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان سرعین 100 درصد قابلیت آن را دارد که از ظرفیت گردشگر استفاده کند، گفت: در عید فطر امسال هر روز حدود 100 هزار نفر وارد شهر سرعین شدند که 20 برابر بالاتر از جمعیت خود شهر سرعین بوده و از این تعداد حدود 85 هزار نفر شب‌ها را در چادر سپری می‌کردند که نشان از کمبود تخت و مراکز اقامتی و رفاهی در این شهرستان دارد که باید به این موضوع رسیدگی شود.

فرماندار شهرستان سرعین خاطرنشان کرد: هدف ما این است که میزان ماندگاری مسافر در شهرستان سرعین زیاد باشد و بتوانیم مسافرپذیری سرعین را از فصل گردشگری بیرون بیاوریم و در سایر فصل‌ها نیز میزبان مسافران باشیم.

وی با اشاره به بحث توریسم‌درمانی گفت: شهرستان سرعین در بحث توریسم‌درمانی می‌تواند موفق عمل کند چرا که مردم می‌توانند با استفاده از آبدرمانی‌ها و ماساژدرمانی‌ها که در برخی از آبدرمانی‌های شهر سرعین وجود دارد بتوانند نیازهای روانی و احساسی و جسمی خود را برطرف کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon