بهره‌برداری از معادن غرب گیلان ساماندهی می‌شود


بهره‌برداری از معادن غرب گیلان ساماندهی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار ماسال با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در این شهرستان، گفت: بهره‌برداری از معادن غرب گیلان ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ماسال، محمود قاسم‌نژاد ظهر امروز در نشست معارفه رییس جدید اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان، وجود نیروی انسانی آگاه، توانمند و مجرب را یکی از اصلی ترین عناصر توسعه هر منطقه برشمرد و اظهار داشت: وجود افراد با تجربه و قوی در حوزه مدیریتی شهرستان های کم برخوردار نقش بسزایی در توسعه این مناطق خواهد داشت.

وی افزود: توجه به شهرستان‌های کم برخوردار می‌تواند علاوه بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم این شهرستان‌ها، برای  عرصه های  اقتصادی استانی و ملی نیز مثمر ثمر باشد.

فرماندار ماسال گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های معدنی بالایی در زمینه‌های گوناگون از جمله معادن آهن، مس، کروم و طلا  است که در صورت راه اندازی  و فعالسازی این معادن، می‌توان با برطرف کردن مشکل اشتغالزایی در این شهرستان سبب افزایش درآمد اقتصادی در سطوح ملی را نیز فراهم کرد.

قاسم‌نژاد با اشاره به رایزنی‌های انجام گرفته با مسئولان استانی در خصوص فعالسازی بخش معدن در شهرستان ماسال تاکید کرد: با توجه به تجارب ارزنده رییس جدید اداره صنعت، معدن و تجارت، انتظار می‌رود علاوه بر ایفای مناسب شرح وظایف روزمره این اداره، توسعه بخش معدن و صنعت در شهرستان ماسال  را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی مسئولان به اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب افزود: متاسفانه در گذشته طرح های توسعه اشتغال تکلیفی و تحکمی بود و در برخی از موارد حتی به طرح هایی بدون توجیه اقتصادی تسهیلات پرداخت می‌شد.

فرماندارماسال با  بیان اینکه اگر همان نگاه گذشته همچنان ادامه یابد، تورم و بیکاری کماکان افزایش می‌یابد اظهار کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید تاکنون در مهار تورم موفقیت های خوبی داشته است اما از آنجا که ما در شرایط رکود تورمی قرار داریم و خارج شدن از رکود در این وضعیت بسیار سخت است.

به گزارش تسنیم، علی حسینی به عنوان رییس جدید اداره صنعت، معدن و تجارت معرفی شد، موسوی رییس سابق این اداره نیز پیش از این به عنوان رییس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان تالش معرفی شده بود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon