قیمت نفت بودجه ۹۴ زیر ۶۰ دلار شد

قیمت نفت بودجه 94 زیر 60 دلار شد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ مجلس شورای اسلامی گفت: با کاهش درآمد نفت در لایحه بودجه ۹۴ قیمت هر بشکه نفت زیر ۶۰ دلار می‌شود.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش درآمدهای نفت بودجه 94، اظهار داشت: طبق این مصوبه درآمدهای نفتی بودجه سال آینده که در پیشنهاد دولت 72هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود به 53هزار و 700 میلیارد تومان کاهش یافت.

وی با اشاره به عدم تغییر نرخ محاسباتی ارز در لایحه بودجه 94 گفت: همان پیشنهاد دولت برای نرخ 2850 تومانی ارز مورد تصویب قرار گرفت که با این حساب می‌توان گفت که قیمت هر بشکه نفت حدود 60 دلار تعیین شده است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 94 همچنین تأکید کرد: البته کمیسیون تلفیق 20 درصد برای سهم صندوق توسعه ملی، 14.5 درصد سهم شرکت ملی نفت و گاز و 2 درصد سهم مناطق محروم را نیز در این درآمدها در نظر گرفته است.

جلیلی ادامه داد: کمیسیون تلفیق نرخ مشخصی برای نفت تعیین نکرده است چراکه نرخ نفت متناسب با نرخ فروش روزانه آن تعیین می‌شود و در فواصل زمانی مختلف متغیر است.

وی همچنین به بررسی پیشنهادات درآمدی هدفمندی یارانه‌ها در بودجه اشاره و تصریح کرد: توافق مبنا بر پیشنهاد 48هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها است البته هنوز هیچ پیشنهادی مورد تصویب قرار نگرفته است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 94 در ارتباط با قیمت حامل‌های انرژی هم گفت: برای حامل‌های انرژی نیز معادل درآمد سال 93 به دولت اجازه داده شده است که این هم بستگی به این دارد که با قیمت‌های فعلی می‌تواند این درآمد را تأمین کند یا باید تغییری در قیمت‌ها داشته باشد، این مورد هم هنوز به تصویب نرسیده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه