دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد سبزوار راه‌اندازی می‌شود

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد سبزوار راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه آزاد سبزوار گفت: با توجه به امکانات و تقاضاهای موجود، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد سبزوار راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، محمدرضا سعیدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار، اظهار داشت: دانشگاه آزاد سبزوار در زمره قدیمی ترین دانشگاه‌های آزاد کشور است و خوشبختانه در مدت فعالیت خود توانسته ‌کارنامه درخشانی برجای بگذارد.

رئیس دانشگاه آزاد ‌سبزوار بیان کرد: در حال حاضر 100 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه فعال است و این در حالی است که این دانشگاه در بدو تاسیس خود در سال 63 تنها 200 دانشجو پذیرش می‌کرد.

سعیدی اصلی اظهار داشت: از میان رشته‌های تحصیلی این دانشگاه، 16 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته نیز در مقطع دکتری فعال هستند و مجموع دانشجویان این دانشگاه در این دو مقطع بیش از هزار نفر است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این دانشگاه بیان کرد: برای مثال ظرفیت‌های آزمایشگاهی این دانشگاه بی نظیر است و از آنجا که به عنوان آزمایشگاه همکار نیز معرفی شده است بسیاری از ادارات شهرستان می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار عنوان کرد: همچنین در تلاش هستیم با توجه به تقاضاهای صورت گرفته، دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه را نیز راه اندازی کنیم و از این طریق ظرفیت جذب دانشجوی این دانشگاه افزایش پیدا می‌کند.

سعیدی اصلی با اشاره به توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه بیان کرد: برای اخذ مجوز جذب دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد و دکتری تقاضا ارائه شده است و قصد داریم تحصیلات تکمیلی در رشته‌های پزشکی، پرستاری، مامایی و مهندسی پزشکی را نیز گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه دریافت مجوز دو شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه نیز در دستور کار قرار گرفته است عنوان کرد: همچنین تلاش داریم از منابع غیر شهریه‌ای بودجه دانشگاه را تامین کنیم و برای این منظور در بودجه سال آینده دانشگاه این رقم را 16 درصد در نظر گرفته‌ایم.

وی به سرانه 65 هزار متر مربعی آموزشی این دانشگاه اشاره و گفت: این میزان سرانه بیش از تعداد دانشجویان موجود است و قصد داریم بر همین مبنا تعداد دانشجویان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon