گشت مشترک امنیت غذایی در بیجار تشکیل می‌شود

گشت مشترک امنیت غذایی در بیجار تشکیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بیجار گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف گشت مشترک امنیت غذایی با همکاری ادارات ذیربط در بیجار تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، بیژن زندیه ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی که در مرکز بهداشت شهرستان بیجار برگزار شد با تاکید بر اهمیت روز افزون سلامت غذایی، اظهار داشت: ایجاد کارگروه‌های ویژه مسائل بهداشتی در تمامی شهرها امری ضروری است.

وی با بیان اینکه بیشترین مصارف مردم استفاده از مواد غذایی کنسرو شده است، گفت: تولید اینگونه مواد غذایی باید با دقت و نظارت بیشتری انجام شود.

فرماندار بیجار از پیشگیری به عنوان آسان ترین و کم هزینه ترین راه نام برد و خاطر نشان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش کادر بهداشت و درمان، بیماری فلج اطفال در کشور ریشه کن شده و باید با پیشگیری به موقع، از شیوع سایر بیماری‌ها هم ممانعت به عمل آید.

وی بر شناسنامه‌دار کردن ضایعات فروشی‌های سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف گشت مشترک امنیت غذایی با همکاری ادارات ذیربط در بیجار تشکیل می‌شود چرا که تاثیر گشت‌های مشترک به مراتب بیشتر از گشت انفرادی است.

زندیه با اشاره به آمار بالای سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان، تصریح کرد: اتلاف سگ‌های ولگرد از مدت‌ها قبل آغاز شده اما نحوه معدوم کردن آنها صحیح نیست و این امر باید در ساعات مشخص و مکان‌های خاصی انجام شود.

وی از رشد قارچ گونه قلیان سراها در سطح شهر به عنوان معضلی اساسی نام برد و گفت: استفاده از قلیان در میان قشر جوان به امری عادی تبدیل شده در صورتی که مضرات آن به مراتب بیشتر از سایر مواد دخانی است.

فرماندار بیجار با بیان اینکه با استفاده از نام قلیان سرا انواع مواد مخدر نیز در این مغازه‌ها خرید و فروش می‌شود، افزود: نظارت بر فعالیت قلیان سراها در اماکن عمومی مانند پارک‌ها باید هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وی از شیوع تب مالت در بیجار خبر داد و گفت: بیماری تب مالت از کشتارگاه ها سرچشمه می‌گیرد و مقابله با آن نیازمند برگزاری جلسات اختصاصی است.

زندیه با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و ورود مسافران در این ایام به بیجار، تصریح کرد: بهبود کیفیت و رعایت مسائل بهداشتی سرویس های بهداشتی سطح شهر باید در دستور کار شورا و شهرداری قرار بگیرد.

وی بر رعایت بهداشت تالار و رستوران‌های سطح شهر تاکید کرد و گفت: واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت باید نظارت خود را بر این نهادها بیشتر کنند چرا که تالارها و رستوران‌ها در قبال هزینه بالایی که از مردم دریافت می‌کنند باید خدمات مطلوبی هم به آنها ارائه کنند.
انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon