۲ نرخ پیشرفت برای یک پروژه؛ ساخت راه‌آهن میانه- اردبیل ۳۰ یا ۶۰ درصد؟

2 نرخ پیشرفت برای یک پروژه؛ ساخت راه‌آهن میانه- اردبیل 30 یا 60 درصد؟

خبرگزاری تسنیم:در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۶۱ درصدی راه‌آهن میانه-اردبیل خبر داده که عضو کمیسیون عمران مجلس حداکثر پیشرفت فیزیکی این پروژه ریلی را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: با وجود اهمیت این خط‌آهن، اما توجه چندانی به آن نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور روز گذشته از پیشرفت فیزیکی 61 درصدی زیرسازی خط‌آهن میانه- اردبیل خبر داده و گفته بود:‌ تاکیدات ریاست جمهوری و  خوندی در رابطه با اولویت توسعه راه آهن در کشور و گسترش ارتباطات ریلی با کشورهای همسایه، تسریع در اجرای پروژه‌های ریلی را موجب شده تا راه آهن به عنوان حمل و نقل سبز، ایمن و ارزان در کشور گسترش یابد.

وی اضافه کرد: مسیر خط‌آهن میانه-اردبیل به طول 175 کیلومتر با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای باری طراحی شده که تا کنون پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محور حدود 61.5 درصد است.

وی با بیان این‌که این طرح شامل 2 بخش میانه- فیروزآباد و فیروزآباد- اردبیل است، گفت: بخش میانه- فیروزآباد به طول 79 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 50.6 درصدی شامل 5 قطعه و بخش فیروزآباد-اردبیل به طول 96 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 79.3 درصدی شامل 4 قطعه است.

وی با بیان این‌که تاکنون  در این پروژه 350 میلیارد تومان هزینه شده افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای  اتمام کل کار شامل زیرسازی، روسازی، ریل گذاری، علائم و ساخت ایستگاه‌ها 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این در حالی است که عضو کمیسیون عمران مجلس عددی  به مراتب کمتر از رقم معاون وزیر راه و شهرسازی را برای پیشرفت فیزیکی خط‌آهن میانه-اردبیل عنوان می‌کند.

سیدبهلول حسینی با بیان این که حداکثر پیشرفت فیزیکی خط‌آهن میانه-اردبیل 30 درصد است به تسنیم گفت: یشرفت فیزیکی این پروژه خیلی زیاد نیست و در چند قطعه در حال ساخت است.

 وی با اشاره به این‌که کارها در این پروژه خیلی پیش نرفته است، تصریح کرد: با این حال همه قطعات تا حدودی فعال هستند، اما پیشرفت فیزیکی این پروژه بیش 30 درصد نیست.

وی با بیان این‌که کمبود اعتبارات یکی از مشکلات خط‌آهن میانه-اردبیل است، افزود: قرار بود اعتبار قابل توجهی به این پروژه تخصیص یابد که این امر عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که این پروژه از برنامه زمانبندی عقب است، گفت:‌ خط‌آهن میانه اردبیل یکی از پروژه‌های مهم ریلی است که استان اردبیل را به شبکه سراسری راه‌آهن متصل کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه