قلعه‌نویی: برخی مربیان خودشان را برای بعضی‌ها شیرین کردند تا عزیز شوند

قلعه‌نویی: برخی مربیان خودشان را برای بعضی‌ها شیرین کردند تا عزیز شوند

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: یک عده مربیان خودشان را شیرین کردند. آنها خواستند خودشان را با یک‌سری اظهارنظرها نزد بعضی‌ها عزیز کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز (سه‌شنبه) تیمش در خصوص تغییر برنامه مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: تیم ما به 3 قسمت تقسیم می‌شود. یک قسمت 5 بازیکنی بودند که در اختیار تیم ملی قرار داشتند و امروز به تمرینات برگشتند. یک بازیکن در تیم ملی امید داشتیم که هنوز در تمرینات ما حاضر نشده است. 2،3 بازیکن نیز مصدوم هستند. در واقع ما در 40 روز تعطیلی با 10،11 بازیکن خود را آماده می‌کردیم.

وی افزود: در این مدت حرف و حدیث زیاد بود، یک عده مربیان خودشان را شیرین کردند. آنها خواستند خودشان را با یک‌سری اظهارنظرها نزد بعضی‌ها عزیز کنند. آنها مدعی شدند تیم‌شان را در همه مدت 40 روز آماده نگه داشتند و مشکلی با تغییر برنامه لیگ ندارند. آنها بهتر است خودشان را به جای مربیان استقلال بگذارند و ببینند آیا 40 روز با 10 بازیکن تمرین کردن می‌توانستند تیم‌شان را آماده راهی مسابقات لیگ کنند؟ چرا برای عزیز کردن خودشان این حرف‌ها را می‌زنند؟ مسلما من اگر 22 بازیکنم را در 40 روز در اختیار داشتم خیلی خوب آنها را آماده می‌کردم و الان هم از برنامه‌ریزی آقایان تعریف و تمجید می‌کردم. آقایان محترم هر وقت 5 بازیکن ملی‌پوش داشتید، چنین صحبت‌هایی را مطرح کنید.

سرمربی استقلال  خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان ما امروز آمدند و 50 روز در یک فضای دیگر قرار داشتند. در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتند. روزهایی که تیم ملی برد و آنها خوشحال شدند و بعد از باخت و حذف شرایط روحی روانی آنها به هم ریخت. از طرفی استرالیا با ایران 7 ساعت اختلاف ساعت داشت و به گواه کارشناسان بابت هر یک ساعت اختلاف یک روز زمان نیاز است تا بدن‌ها تاثیر‌پذیری خود را با محیط داشته باشد، به خاطر همین بود که تیم ملی 2 هفته زودتر راهی استرالیا شد اما حالا که تیم ملی برگشته نیاز نیست بازیکن چند روز در ایران استراحت کند تا بدنش به حالت نرمال برگردد. آیا با 2،3 روز استراحت می‌شود این شرایط را پیدا کند؟ این است عدالت آقایان؟ من از آقایان کفاشیان و تاج می‌پرسم آیا نیاز نبود تیم‌هایی که بازیکن ملی‌پوش زیاد دارند حداقل چند روز دیرتر بازی کنند.

قلعه‌نویی ادامه داد: اگر در این 40 روز من هم با 22 بازیکن کار می‌کردم الان تعریف و تمجید می‌کردم اما در این مدت با 10 بازیکن فقط توانستیم از لحاظ بدنی آنها را آماده کنیم چرا که وقتی نیمی از بازیکنان نباشند، نمی‌شود کار تاکتیکی انجام داد. آقایان با من مشکل دارند و منتظرند تا حرف بزنم و محرومم کنند. مگر ندیدید بعد از دربی مرا به چه دلیل محروم کردند؟ گفتند قلعه‌نویی از خط جلوی نیمکت بیرون آمده و باید محروم شود. آیا ندیدید سرمربی تیم ملی در بازی با عراق چه رفتارهایی در کنار زمین داشت؟ این نوع قضاوت کردن در خصوص مربیان درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما بعد از اینکه 50 روز با 10،11 بازیکن تمرین کردیم حالا باید در 9 روز 3 بازی انجام دهیم. این چه نوع برنامه‌ریزی است؟ چرا اجازه ندادند بازی‌ها همان 16 بهمن آغاز شود؟ واقعا منِ مربی که 50 روز نصف بازیکنان تیمم را نداشته‌ام چه کار می‌توانم بکنم؟

سرمربی استقلال با تاکید بر اینکه بازیکنان لیگ در جام ملت‌ها از جمله بهترین‌های تیم ملی بودند، افزود: من بارها قبل از جام ملت‌ها اعلام کردم هرچقدر به بازیکنان آماده لیگ بها داده شود تیم ملی موفق‌تر خواهد بود. دیدید که پورعلی‌گنجی، غفوری و امیری در همین جام ملت‌ها از بهترین‌های ایران بودند، البته بقیه بازیکنان از سردار آزمون گرفته تا باتجربه‌های تیم همگی زحمت کشیدند اما بازیکنان لیگ چیز دیگری بودند.

او افزود: من تاکید داشتم بازیکنانی باید به تیم ملی دعوت شوند که در تیم باشگاهی خود خوب عمل کرده و با انگیزه ظاهر می‌شدند اما گفتند قلعه‌نویی دنبال چیز دیگری است و چون با کی‌روش بد است این حرف‌ها را می‌زند. دیدید امیرحسین صادقی در جام ملت‌ها فقط 3 دقیقه بازی کرد و آقایان حالا به حرف من رسیدند. شاید اگر صادقی در اردوی بعد از جام جهانی به تیم ملی دعوت نمی‌شد، یک تلنگری به او وارد شده و بعد از آن در استقلال بهتر بازی می‌کرد و انگیزه‌اش برای تیم ملی بیشتر می‌شد. این مسائل را یک مربی ساده هم می‌توانست قضاوت کند اما گفتند قلعه‌نویی روی غرض‌ورزی حرف می‌زند و نباید روی حرف او حساب کرد.

قلعه‌نویی ادامه داد: من قبل از بازی با عراق گفتم در یک تورنمنت شانس خیلی دخیل است اما به بعضی‌ها برخورد. مگر ندیدید در بازی امارات و ژاپن تیم عربی چقدر موقعیت گل داشت و حداقل می‌توانست 5 گل به ژاپن بزند اما بدشانسی آورد و بازی به ضربات پنالتی کشید، هرچند بازی را برد. در فینال جام جهانی آرژانتین بهترین بازی خود را در جام ارائه داد و آلمان نیز بدترین بازی‌اش را اما در نهایت ژرمن‌ها قهرمان شدند. آقای فریدون معینی در کلاس‌های مربیگری در شاخصه‌های مربی بارها به این نکته تاکید داشت که یک مربی غیر از مسائل دیگر باید حتما شانس هم داشته باشد تا موفق شود، پس من حرف بی‌جهتی نزدم.

وی با ابراز دلخوری از برخی منتقدانش گفت: 4 روز است در رادیو ورزش هرچه می‌خواستند گفتند. چطور یک مجری که تا به حال پایش به توپ نخورده می‌تواند در مورد سرمربی تیم ملی اظهارنظر کند و چون از او حمایت می‌کند، هیچ‌کس نمی‌گوید نباید حرف بزند اما حمید درخشان که کاپیتان تیم ملی بوده و دوران بازیگری‌اش افتخارات بسیاری به دست آورده، حق اظهارنظر در مورد آقایان را ندارد؟  این است عدالتی که از آن دم می‌زنند؟

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا از وضعیت ملی‌پوشان تیمش از جمله هاشم بیک‌زاده خبر دارد یا نه، گفت: هنوز ملی‌پوشان را در تمرین ندیده‌ام که با آنها صحبت کنم. از قرار معلوم هاشم بیک‌زاده هم به تمرین نیامده،البته در این مدت تلفنی با پزشکان تیم در ارتباط بودیم و گویا هاشم 5 روز است که گچ دستش را باز کرده است. دیروز که به دکترها زنگ زدیم گویا خواب تشریف داشتند.

قلعه‌نویی با بیان اینکه رفتارهایی که با مربیان داخلی می‌شود، درست نیست تصریح کرد: مربیان ایرانی تا حرف می‌زنند آنها را در رسانه ملی مچاله می‌کنند. نمی‌دانم در مورد این رفتارها چه بگویم. لیگ ما هر چقدر ضعیف باشد حداقل از لیگ عراق که بالاتر است. همین جوان‌های تیم ملی از لیگ درآمدند. سردار آزمون را وقتی 15 سال داشت خودم در 2 اردو دعوت کردم و مقابل 2 تیم روسی بازی دادم.

وی خاطرنشان کرد: در این چند سال در تیم‌های سپاهان، مس کرمان و استقلال 10،15 جوان خوب تحویل فوتبال ایران دادم و سردار آزمون یکی از آنهاست. می‌توانید در این مورد از خودش سوال کنید.  آنهایی که لیگ را تحقیر می‌کنند نباید فراموش کنند که علی کریمی، کریم باقری، علی دایی، خداداد عزیزی، وحید هاشمیان و مهدی مهدوی‌کیا از همین لیگ راهی تیم‌های اروپایی شدند. این قدر لیگ را تحقیر نکنید و مربیان ایرانی را نکوبید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon