۷۵۰ میلیارد ریال برای احداث معدن طلای شهرستان ورزقان هزینه شد

750 میلیارد ریال برای احداث معدن طلای شهرستان ورزقان هزینه شد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان ورزقان گفت: برای احداث معدن طلای اندریان ورزقان تا امروز ۷۵۰میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورزقان، علی وفادار ظهر امروز در بازدید مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی از معدن طلای اندریان اظهار داشت : تلاش ما جذب سرمایه گذار خارجی برای توسعه و اشتغال زایی برای جوانان است.

وی گفت: برای احداث معدن طلای اندریان نزدیک به 75 میلیارد تومان تا به امروز در جهت تملک اراضی به مساحت 100 هکتار از 4 روستای اندریان، ایری علیا، میوه رود، استرگان و استقرار و تجهیز کارگاه و ماشین آلات و احداث جاده دسترسی به طول 65 کیلومتر هزینه شده است.

فرماندار شهرستان ورزقان با تمجید از حسن رفتار اهالی روستاها افزود: هدف ما جذب و حمایت از سرمایه‌گذار خارجی در جهت توسعه شهرستان و اشتغال زایی برای جوانان است و این معدن برای 150 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم گفت: مشکل اصلی در ارتباط با معدن طلای اندریان ایجاد برخی مشکلات زیست محیطی برای منطقه و آب‌های زیرزمینی و نحوه معدوم سازی ضایعات و پسماندهای مواد استخراجی بود و عدم ارایه ارزیابی زیست محیطی، که قرار شد شرکت زرین داغ با گرفتن مشاور و با همفکری این مشکل را در تهران حل کنیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon