وزارت‌خارجه درباره پیاده‌روی ظریف با کری عذرخواهی کند

وزارت‌خارجه درباره پیاده‌روی ظریف با کری عذرخواهی کند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیاده‌روی آقای ظریف با جان کری هیچ منفعتی برای ملت ایران نداشت، بلکه موجب تحقیر ما در مقابل دشمن قسم‌خورده شد.

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به پیاده‌روی ظریف و جان کری گفت: سیاست این دولت کسب منفعت و رفع تهدید در حوزه سیاست خارجی بود اما علی‌رغم همه تلاش‌ها ما شاهد کسب منفعت نبودیم و تحریم‌ها همچنان بر قوت خود باقی است.

وی با انتقاد از رفتارهای انفعالی در حوزه سیاست‌های خارجی، گفت: متأسفانه پیاده‌روی آقای ظریف با جان کری هیچ منفعتی برای ملت ایران نداشت و بلکه موجب تحقیر ما در مقابل دشمن قسم خورده شد؛ لازم است وزارت خارجه ضمن توضیح درباره این پیاده‌روی از مردم ایران عذرخواهی کند.

نماینده مردم خرم‌آباد با بیان اینکه هرگونه انفعال در مقابل آمریکا موجب گستاخی آمریکایی‌ها می‌شود، تأکید کرد: هرگاه ما در مقابل آمریکا کوتاه آمدیم آنها گستاخ‌تر شدند و هربار که در مقابل آنان مقاومت و ایستادگی کردیم پیروز و موفق شدیم لذا وزارت خارجه و شخص آقای ظریف باید از این تجربه درس بگیرند و در مقابل آمریکا مقاومت لازم را داشته باشند و به هیچ عنوان فریب خنده‌‌های دیپلماتیک آنها را نخورند.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی پیگیر مذاکرات هسته‌ای بوده و هست، افزود: ما به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای نادیده گرفته شود و اگر قرار باشد تحریم‌های جدیدی علیه ملت ایران اعمال شود، احتمال هر نوع مقابله از سوی مجلس دور از ذهن نخواهد بود.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon