۵۰۰ میلیارد ریال به احیای تالاب‌های کشور اختصاص یافت


500 میلیارد ریال به احیای تالاب‌های کشور اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای احیای تالاب‌ها و ریزگردها در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از انزلی، احمدعلی کیخا عصر امروز در نشست تالاب بین‌المللی انزلی با گرامیداشت هفته تالاب‌ها، اظهار داشت: ویژه برنامه ملی روز تالاب در حاشیه تالاب هامون برگزار و در این روز قهرمانان تالاب معرفی می‌‌شوند.

وی با بیان اینکه آموزش دانش‌آموزان استراتژی کنوانسیون رامسر است، افزود: مسابقه عکس نوجوانان از تالاب‌ها در گروه سنی 15 تا 24 سال از 13 بهمن تا 13 اسفند امسال فعال می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 40 میلیارد تومان به صورت خاص به تالاب‌ها و در مجموع برای احیای تالاب‌ها و ریزگردها در مجموع 500 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافت.

کیخا با بیان اینکه باید حساسیت‌ها و نگرانی‌های مردم و مسئولان هم‌جهت شود, تصریح کرد: از نظر سازمان حفاظت محیط زیست نجات همه تالاب‌ها حائز اهمیت است و اینگونه نیست که تصور شود نجات یک تالاب بر دیگری ارجعیت دارد بلکه هدف سازمان نجات همه این تالاب‌ها است.

وی با بیان اینکه انتظار سازمان محیط زیست از مردم در کنار تالاب‌ها و همه هم‌وطنان این است که  هم صدا شوند و به سهم خود برای نجات تالاب‌ها بکوشند, گفت: صرفه‎جویی در مصرف منابع آبی و مدیریت این منابع, کنترل پسماندها و کاهش حجم تولید آنها و بسیاری از فعالیت‌ها می‌تواند به نجات تالاب‌ها کمک کند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: احیای تالاب‌های کشور در حفظ رودخانه‌ها و منابع آب‌های زیرزمینی است, در این صورت می‌توانیم راحتر به اهداف محیط زیستی دست یابیم.

کیخا با بیان اینکه روح حاکم بر برنامه‌های روزجهانی متمرکز بر مشارکت جوانان است, افزود: اگر تالاب‌ها را از دست بدهیم در آینده با چالش‌های بیشتر از آنچه که امروز با آن مواجه هستیم رو به رو می‌شویم.

وی با بیان اینکه سال 91 کل اعتبارات معاونت محیط طبیعی سازمان سه میلیارد تومان بود که در سال گذشته این اعتبار 10 برابر شد, خاطرنشان کرد: با صحبت‌های که شکل گرفت  نسبت به دو سال گذشته با جهش قابل توجهی مواجه شدیم , در دولت, جوامع محلی, اجتماعات پیرامون تالاب‌ها و حوزه‌های بین المللی شاهد بهبود چشمگیرمشارکت‌ها هستیم.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در طرح بین المللی حفاظت از تالاب‌ها با همکاری دفتر سازمان ملل در حال تهیه برنامه عملی با ذی‌نفعان, مسئولان محلی  و مردم مناطق تالابی هستیم, تصریح کرد: با گروه‌های مختلف, نخبگان و جوامع تالابی گفت‌وگوها و  ارزیابی انجام و راهکارهایی پیشنهاد شد.

کیخا با بیان اینکه محیط زیست مرز نمی‌شناسد, اظهار داشت: تالاب‌ها تنها متعلق به مردم آن منطقه نیستند و بخش قابل توجهی از تاریخ بشر در کنار آنها شکل گرفته و تالاب‌ها در تمام ادیان الهی از تقدس ویژه‌ای برخورداراند.

وی افزود: شرکت آبفا باید به سیستم تصفیه فاضلاب توجه کند و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سازماندهی پسماندها را انجام دهند و کسانی که پسماندها را رها می‌کنند, مردم و بخش خصوصی اگر به این واقعیت برسند که در آینده گرفتاری خواهیم داشت و در دولت و مجلس رفتار خود را اصلاح کنیم و با طبیعت اینگونه برخورد نکنیم بسیاری از مشکلات زیست محیطی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon