آمریکا در گفت‌وگوهای سیاسی در یمن مشارکت می‌کند

آمریکا در گفت‌وگوهای سیاسی در یمن مشارکت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد واشنگتن در گفت‌وگوهای سیاسی میان دولت یمن و گروه «انصارالله» که منجر به کناره‌گیری رئیس‌جمهور یمن شد، مشارکت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون، روز گذشته اعلام کرد که مسئولان آمریکایی در گفت‌وگوهای نیروهای الحوثی‌ها و دولت در یمن مشارکت می‌کنند.

کربی تاکید کرد که این گفت‌وگوها در ارتباط با توافق برای تبادل اطلاعات درخصوص شاخه محلی «القاعده» در یمن نیست.

کربی افزود: «با توجه به هرج و مرج سیاسی، بهتر آن است که بگوییم مقامات دولتی آمریکا در تماس با گروه‌های مختلف در یمن هستند که اوضاع سیاسی در آن کشور بسیار متغیر و پیچیده شده است. همچنین بهتر است بگوییم الحوثی ها قطعا دلایلی دارند که با توجه به آنها می‌خواهند درباره اهداف و دستور کار خود با شرکای بین‌المللی و با جامعه جهانی گفت‌وگو کنند.»

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمریکایی‌ها و الحوثی‌ها اطلاعاتی درخصوص القاعده در شبه جزیره عربستان را به اشتراک می‌گذارند یا خیر، گفت: «هنوز توافق رسمی در این خصوص صورت نگرفته است و ما برای تبادل این اطلاعات به توافق‌های رسمی نیاز داریم.»

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، پیشتر اخبار مبنی بر تصمیم واشنگتن به تعلیق عملیات مبارزه با تروریسم در یمن را رد و تأکید کرد یمن کشوری بسیار بحرانی است و این امر واشنگتن را مجاب می‌کند به عملیات خود در یمن جهت فشار آوردن به گروه تروریستی القاعده ادامه بدهد.

اوباما یکشنبه با تأکید بر اینکه آمریکا همچنان «مواضع تروریست‌ها» در یمن را هدف قرار خواهد داد، از گروه‌های سیاسی یمنی خواست به روند سیاسی در کشور احترام بگذارند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان