لایحه حمایت از سمن‌ها در هیئت دولت تهیه می‌شود

لایحه حمایت از سمن‌ها در هیئت دولت تهیه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در دولت لایحه‌ای در دست تهیه است که براساس آن اختیار سمن‌ها قانونی شده و افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علیرضا رادفر دیشب در نشست هم‌اندیشی سازما‌های مردم نهاد شهرستان خوی که با حضور مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، فرماندار خوی و سمن های خوی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: خواسته‌های نامحدودی در جوامع مختلف از دولتها می‌شود ولی دولتها قادر به انجام آنها نیستند.

وی با اشاره به تغییر مفهوم توسعه یافتگی در جوامع امروزی افزود: امروز دیگر پیشرفت تکنولوژی بی‌معناست، اکنون سرمایه‌های انسانی و اجتماعی یک نظام، عامل  توسعه یافتگی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فعالیت نهادهای داوطلب، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیردولتی تعریف سازمان‌های مردم نهاد است تصریح کرد: دولت تدبیر و امید و مجموعه نیروهایش در استانداری آذربایجان‌غربی در تحقق و ایجاد سمن‌ها و برای تسهیل راه‌های تشکیل این سمن‌ها کوشا هستند.

رادفر نگاه دولت به سمن‌ها را غیرامنیتی و سیاسی عنوان کرده و افزود: دولت نگاهش به سمن‌ها به عنوان بازوی کمکی است و این سازمانها در همه امور اجتماعی، جلوگیری از آسیبهای اجتماعی و فرهنگی می‌تواند کمک دولت تدبیر و امید باشند.

وی اظهار داشت: اگر آگاهی در جامعه نباشد مشارکت اتفاق نخواهد افتاد و بازوی تحقق این مشارکت، سازمان‌های مردم نهاد هست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: در دولت لایحه‌ای در دست تهیه است که براساس آن اختیار سمن‌ها قانونی شده و افزایش می‌یابد و از شما مسئولان و اعضای سمن‌ها درخواست می‌کنم برای پربارشدن این لایحه, نظرات و پیشنهادات خود را به استانداری اعلام کنید.

وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی معتقد به گردش نخبگان است که در قانون اساسی در فصول مربوط به انتخابات آمده است و هر چهارسال یک بار در انتخابات مختلف این امر در ایران اتفاق می‌افتد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود: دولت در سیاست داخلی و سیاست خارجی به خوبی و موفق تمام تلاش خود را جهت توسعه کشور و حل مشکلات مردم انجام می‌دهد.

رادفر با اشاره به تلاش‌های تیم دیپلماسی روحانی گفت: دولت در سیاست خارجی در راستای اجرای فرامین راهبردی مقام معظم رهبری مبنی بر رفع تحریم و دستیابی به دانش هسته‌ای اقدام می‌کند.

وی بر لزوم آموزش و دانش سیاسی احزاب و فعالان سیاسی تاکید کرده و افزود: ما به فعالیت تمامی احزاب قانونی و شناسنامه‌دار هر دو جناح کشور معتقد هستیم این احزاب و فعالان سیاسی برای افزایش تحلیل‌های خود بایستی از آموزش‌های سیاسی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon