درخواست مجلس برای توقف روند واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی

درخواست مجلس برای توقف روند واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با حضور وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ حمایت از مدارس غیردولتی اقدام مناسبی است اما واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه عصر گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت:‌ در جلسه روز گذشته سوالات متعددی از سوی نمایندگان مطرح شد و آقای قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درخصوص تجمیع کلاس‌های متوسطه اول و دوم در روستاها و مشکلات برگزاری کلاس‌ها به صورت چندپایه سوالاتی را از وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد.

وی افزود:‌ در ادامه جلسه دغدغه‌های نمایندگان مجلس درخصوص طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی مطرح شد. نمایندگان اعتقاد دارند که واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی به شکل فعلی نباید اجرا شود و مقرر شد جلسه دیگری برگزار شود تا مباحث حقوقی و قانونی این طرح بیشتر بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد:‌ نمایندگان مجلس اعتقاد دارند واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی غیرقانونی است و بدین شکل نباید اجرا شود، وزیر آموزش و پرورش نیز پذیرفت در جلسه آینده نظرات اعضای کمیسیون را شنیده و آنها را در اجرای طرح لحاظ کند.

جعفری گفت:‌ حمایت از مدارس غیردولتی اقدام مناسبی است اما واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی به هیچ عنوان کار مناسب و پذیرفته‌‌‌ای نیست و باید در شیوه اجرا تغییراتی را اعمال کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon