تقویت رابطه کشورهای اسلامی توطئه گروه‌های افراطی و منحرف را خنثی می‌کند


تقویت رابطه کشورهای اسلامی توطئه گروه‌های افراطی و منحرف را خنثی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: دولت‌ها باید به هر وسیله‌ای که می‌توانند، ‌ به‌ویژه با ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی، توطئه‌ گروه‌های منحرف را خنثی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

مرجع تقلید شیعیان در این دیدار اظهار داشت: ارتباط با کشورهای اسلامی به‌ویژه در این زمان که شرایط خاصی بر منطقه حاکم است، اهمیت زیادی دارد؛ از طرفی گروهی به اسم اسلام و تشکیل خلافت اسلامی چهره رحمانی دین را در دنیا مخدوش کرده‌اند و از طرف دیگر جهالت و نادانی بعضی از مسلمانان است که فریب افکار پلید آن‌ها را خورده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: در این شرایط حساس وظیفه همه مسلمانانِ آگاه و بیدار، بسیار سخت و دشوار است. باید از این دین حنیف که سرتاسر مهر و صفا و صلح و امنیت را برای جهانیان به ارمغان آورده، ‌دفاع کرد و دولت‌ها هم باید به هر وسیله‌ای که می‌توانند، ‌ به‌ویژه با ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی، توطئه این گروه‌های منحرف را خنثی کنند. به نظر اینجانب خطر تکفیری‌ها بسیار زیاد است و باید دولت‌ها برای این خطر بزرگ فکری کرده تا شر آن‌ها از منطقه رفع شود.

آیت الله صافی گلپایگانی با توجه به اینکه عرف بین‌المللی باید در ملاقات‌ها و دید و بازدید‌ها رعایت شود، اظهار داشت: با حفظ منافع و عزت و استقلال کشور می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف و روح دوستی و اخلاق و صداقت را به جهانیان نشان دهیم.

مرجع تقلید شیعیان با توجه به کارهایی که بعضی از سَلَفی‌ها نسبت به تخریب مراقد مطهر بقیع و مکان‌های مقدس دیگر انجام می‌دهند، اظهار داشت: نظر حقیر این است که این کارهای سخیف ضربه‌ای بزرگ به تاریخ عظیم اسلام می‌زند و جهان را از سابقه درخشان اسلام دور می‌سازد. این مراقد برای همه مسلمانان مقدس است و وجود آن‌ها، نشان از تاریخ صدر اسلام و عزت بزرگ مسلمانان در آن دوره‌ دارد و باید آن‌ها را با احترام تمام حفظ و نگهداری کنیم.

در ابتدای این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان گزارشی از حوزه مأموریت خود و وضعیت خاص منطقه ارائه داد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon