مجلس حذف یارانه اغنیاء در سال ۹۴ را تکلیف دولت می‌کند

مجلس حذف یارانه اغنیاء در سال 94 را تکلیف دولت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخلاف امسال که دولت مجاز بود یارانه درآمدهای بالا را حذف کند در سال آینده مجلس دولت را مکلف به حذف یارانه ثروتمندان خواهد کرد.

عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با تصمیم مجلس برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 94، اظهار داشت: آنطور که شنیده ام، برخلاف امسال که دولت مجاز بود یارانه درآمدهای بالا را حذف کند در سال آینده مجلس دولت را مکلف به حذف یارانه ثروتمندان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری درباره هدفمندی یارانه‌ها بستگی به طرح موضوع آن در صحن علنی مجلس دارد، افزود: البته دولت هم بر این موضوع تأکید دارد که یارانه افراد با نرخ بالای درآمدی را حذف کند ولی راهکار مناسب برای اجرای این سیاست باید با همفکری دولت و مجلس اتخاذ شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تأکید بر ضرورت اتخاذ راهکار مناسب برای حذف یارانه دهک های بالای درآمدی برای جلوگیری از تنش در جامعه، گفت: باید کمترین خطا در حذف یارانه دهک های بالای درآمدی وجود داشت ولی هم اکنون مشکل اینجاست که در شناسایی افراد خطا و اشتباه رخ میدهد.

رجبی ادامه داد: دولت باید با استفاده از ابزارهای موجود راهکاری را اتخاذ کند که کمترین خطا در حذف یارانه اغنیا و شناسایی دهک های درآمدی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه