هدف شبکه‌های ماهواره‌ای ترویج بداخلاقی در جامعه اسلامی است

هدف شبکه‌های ماهواره‌ای ترویج بداخلاقی در جامعه اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: هدف شبکه‌های ماهواره‌ای ترویج فرهنگ غربی و بداخلاقی در جامعه اسلامی است تا در مسیر توسعه آن خلل ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه شهرستان خلخال اظهار داشت: آن‌چه که امروز در جامعه اسلامی ما با عنوان عدالت اجتماعی ساری و جاری است نتیجه و دستاورد شجاعت، حکمت و عفت است که زمینه‌ساز ایجاد این عدالت اجتماعی شده و باید همگان قدردان این شرایط باشیم.

وی با اشاره به آثار مخرب فرهنگی و اجتماعی ماهواره در جامعه گفت: ماموریت و رسالت شبکه‌های ماهواره‌ای ترویج فرهنگ غرب در جامعه ما است که با تولید و پخش برنامه‌های ضداخلاقی سبب می‌شود تا ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها در جامعه ترویج شود که باید خانواده‌ها به این امر توجه و دقت نظر لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تشریح آثار اجتماعی استفاده از برنامه‌های ماهواره‌ای بیان کررد:‌ فروپاشی کانون خانواده، زندگی جداگانه زن و شوهر، ترویج خیانت، فساد اخلاقی، بی‌عفتی و بی‌اعتنایی به احکام الهی از جمله ثمرات و نتایج استفاده از این برنامه‌ها بوده که با ترویج در جامعه سبب شکسته شدن بسیاری از ارزش‌ها شده و آثار و تبعات جبران‌ناپذیری دارد.

آیت‌الله عاملی با اشاره به واگذاری بدون شناسنامه سیم‌کارت‌های ایرانسل در ابتدای فعالیت این شرکت تصریح کرد:‌ این امر موجب سوء استفاده برخی افرد سودجو و فرصت‌طلب شد تا با استفاده نابه‌جا و نادرست از این مکان در جامعه سبب ناهنجاری شده و زمینه‌ساز فروپاشی بسیاری از خانواده‌ها شد.

امام جمعه اردبیل فزود: هرچند اقدام در راستای شناسنامه‌دار کردن این سیم‌کارت‌ها توسط دولت کاری شایسته بود که توانست جلوی بسیاری از این سوء استفاده‌ها را بگیرد اما این امر دیرهنگام انجام شد که اگر به موقع جلوی فعالیت سیمکارت‌های بی‌نام گرفته می‌شد سبب بروز بسیاری از مشکلات نمی‌شد هرچند که این اقدام به عنوان یک راهکار پیشگیرانه در از بین رفتن بداخلاقی‌های نوظهور اجتماعی موثر بود.

نماینده مردم استان اردبیل درر مجلس خبرگان رهبری با اشاره با تاثیر حوزه و دانشگاه در ارتقای فرهنگی و کاهش معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی گفت:‌ حوزه و دانشگاه دو رکن اصلی در جامعه هستند که نقش بسزایی در ترویج اخلاق و فرهنگ در جامعه داشته و تاثیرگذاری آن مشهود و ملموس است.

عاملی با قدردانی از تلاش و همکاری امام جمعه خلخال و فرماندار این شهرستان در گسترش فعالیت‌های این حوزه اظهار کرد: امیدواریم با تداوم و استمرار مشارکت و همکاری مسئولان شاهد رونق و توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این حوزه باشیم تا زمینه‌ساز رشد دینی در شهرستان خلخال شود.

در این جلسه رئیس حوزه علمیه شهرستان خلخال نیز با اشاره به فعالیت‌های حوزه علمیه خلخال گفت: این حوزه که در حاضر با 65 طلبه مشغول فعالیت بوده دارای برنامه‌ها و فعالیت‌های ارشمند است به طوری که طلاب این حوزه در ترم نخست سال تحصیلی توانسته‌اند رتبه ممتاز را کسب کنند و میانگین نمره آنها 17  بوده که این موفقیتی مطلوب در فعالیت‌های این حوزه است.

حجت الاسلام نوراله حکیمی از فعال بوده حوزه علمیه خلخال در 4 پایه اول، دوم، چهارم و پنجم خبر داد و افزود: در سال تحصیلی آینده نیز پایه سوم و ششم حوزوی در این مرکز ره‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به تاریخچه فعالیت این حوزه بیان کرد: این حوزه که از سال 42 با تلاش و همکاری آیت‌الله یکتایی و امام جمعه پیشین این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است هم اکنون دارای موفقیت‌های خوبی بوده به طوری که 50 درصد از طلاب این حوزه نمره بالای 19 کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon