آیت‌الله مکارم شیرازی: بوی خوشی از مذاکرات به مشام نمی‌رسد


آیت‌الله مکارم شیرازی: بوی خوشی از مذاکرات به مشام نمی‌رسد

خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بوی خوشی از مذاکرات نمی‌آید گفت: جریانات و رسانه‌ها مسائل کلی و اصلی امروز را در نظر بگیرند و به دنبال راه حل باشند، در حال حاضر باید نیروی خود را برای مقابله با دشمنان و برای تقویت وحدت به کار بگیریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به شرایط حساس کنونی دنیا اظهار داشت: بوی خوشی از مذاکرات نمی‌آید مذاکرات حتما باید ادامه یابد اما با این تعبیرات باید آماده باشیم چه پیروز شویم و چه شکست بخورد، آماده باشیم در همین راستا وظیفه کنونی ما است به کلیات مورد نیاز بپردازیم و سراغ جزئیات نرویم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه رسانه ها باید اصول کلی را پیگیری کنند، تصریح کرد: هیچ بن بست و مشکلی نیست که راه حل نداشته باشد بلکه باید به راه حل مشکل آینده بپردازیم و وحدت را حفظ کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به آمادگی برخی جریانات برای انتخابات سال آینده گفت: مشکل امروز را باید حل کنیم نه اینکه به این مسائل جزئی بپردازیم؛ برای انتخابات آینده به موقع به آن می‌رسیم در حال حاضر باید نیروی خود را برای مقابله با دشمنان و برای تقویت وحدت به کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه اعترافات معاون اسبق وزارت خزانه داری آمریکا گفت: سیاست واشنگتن ضربه زدن به ایران است و حتی اگر مناقشه هسته‌ای برطرف شود آمریکا موضوع دیگری را پیش می‌کشد.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید براینکه باید برای تهدیدات و فشارهای احتمالی آینده آماده باشیم تصاریح کرد: اشتباه است اگر فکر کنیم تحریم‌ها مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای است، واشنگتن مخالف استقلال ایران است برای همین در کشورهای منطقه آن جنایات را مرتکب می‌شوند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه هیچ مقام رسمی آمریکایی درباره هیچ قضیه‌ای صداقت ندارد، افزود: همه دنیا می‌دانند تنها عراق و ایران با داعش مقابله می‌کنند و بیشترین حمایت‌ها از سمت خود غربی‌ها است با این وجود ایران را حامی تروریست معرفی می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه دروغ گفتن برای غربی‌ها بسیار ساده ‌است گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتکار عملی جوانان غربی را مخاطب قرار داده‌اند چون با کسی که صداقت ندارد نمی‌توان صحبت کرد.

مرجع تقلید شیعیان تجربه نشان داده که خدا به ما کمک می‌کند خاطرنشان کرد: خدای متعال در تمام وقایع حامی ما بوده به شرطی که عاقلانه با مسائل برخورد کنیم و به اصول بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مومن سبب خیرات پایدار بر دیگر مومنان می‌شود، اظهار داشت: هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند نمی‌تواند کار خیری انجام دهد، حداقل می‌تواند زبان خیر داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرازی از آیات قرآن افزود: قرآن نیز براین تاکید دارد اگر نمی‌توانید با جان و مال در راه خدا جهاد کنید زبان خیر داشته باشید، هر کسی سرمایه‌ای دارد و همه چیز مال و منال نیست.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon