تصمیمات بین‌الملل و منطقه بدون مشارکت ایران به نتیجه نمی‌رسد‌

تصمیمات بین‌الملل و منطقه بدون مشارکت ایران به نتیجه نمی‌رسد‌

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: تصمیمات بین‌الملل و منطقه بدون مشارکت ایران به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سردار حسین اشتری صبح امروز در نشست تخصصی پلیس در حوزه بین الملل استان‌های مرزی شرق کشور اظهار داشت: اگر به 35 سال گذشته برگردیم و تاریخ را مرور کنیم، از بعد داخلی و خارجی استقرار جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای در ظاهر و عنوان نداشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی و با اتکا به توانایی‌های خود و مردمش شکل گرفت و امروز در منطقه کشور ایران به عنوان یک قدرت مطرح است.

سردار اشتری بیان کرد: کشورهای متعددی بدون ایران تصمیماتی گرفتند و به نتیجه نرسیدند و در سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ها به تنهایی به موفقیت رسید.

جانشین انتظامی ناجا افزود: تعدادی از کشورها با یکدیگر متحد شدند و هدف آن‌ها نابودی داعش بود اما در این زمینه موفق نشدند، در مقابل جمهوری اسلامی ایران، به تنهایی وارد این عرصه شد و امروز هم دولت و مردم عراق به این مسئله اذعان دارند که بدون کمک ایران معلوم نبود چه اتفاقی شکل می‌گرفت.

وی با اشاره به نشست‌های متعدد در داخل و خارج از کشور گفت: ما جلسات بسیار متعددی را در داخل برای افزایش امنیت مرزها و در خارج از کشور در راستای افزایش همکاری‌های بین‌المللی برگزار کرده‌ایم.

اشتری با تاکید بر بالا بردن فعالیت‌های کارشناسی شده در راستای حفظ و افزایش امنیت در مرزها افزود: امیدواریم امنیت منطقه به همین صورت ادامه داشته باشد و ما نیز در این راستا تصمیم داریم تا حداقل 3 نشست تخصصی در سال با موضوع  حفظ امنیت مرزهای کشور در استان‌های مرزی برگزار کنیم.

جانشین انتظامی ناجا با یادآور شدن جنگ نابرابر در مقابل عراق گفت: در زمان جنگ نیز بسیاری از کشورها با دادن تسلیحات و کمک‌های مالی به عراق گوشه چشم به مرزهای کشور داشتند که با دلاور مردی‌های سربازان جوان این کشور یک وجب از خاک ایران نیز کم نشد.

وی در ادامه افزود: هم اینک نیز اکثر کشورهای دنیا که دیده‌اند نمی‌توانند از راه جنگ بر ما مسلط شوند، با راه انداختن جنگ نرم و جنگ اقتصادی به‌دنبال ضربه‌زدن به ما هستند که خوشبختانه تاکنون به هدف خود نرسیده‌اند.

اشتری یکی از دلایل اصلی موفقیت‌های بسیار ایران در تمامی زمینه‌ها را ایستادگی مردم خواند و خاطرنشان کرد: ایران زمان جنگ بسیار نوپا و جوان بود و باید در برابر یک غول سرتا پا مسلح قرار می‌گرفت که این از نظر تمام دنیا یک امر غیر ممکن بود اما باز هم مردم دلیر ایران با ایستادگی توانستند این دشمن سرسخت را شکست دهند.

جانشین انتظامی ناجا با اشاره به رشد روز افزون کشور در تمامی ابعاد گفت: جمهوری اسلامی ایران از روز شکل گیری همواره با موفقیت و پیشرفت رو به رو بوده است اما نباید این مهم را فراموش کنیم که دشمنان ما نیز به همان مقدار رشد داشته‌اند و همواره می‌خواهند تا در فرصتی مناسب ضربه‌ای را به ما وارد سازند.

وی استقرار نظم و امنیت در کشور را مهمترین ماموریت نیروی انتظامی خواند و افزود: امنیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهم ترین ماموریت ما قرار داده شده ‌و ما نیز همواره با تلاش بی پایان و همکاری دستگاه‌های امنیتی و عملیاتی توانسته‌ایم این مهم را به خوبی تحقق بخشیم.

اشتری در ادامه افزود: به عنوان یک کارشناس در مسائل امنیتی با صراحت بیان می‌کنم که" در دنیا ما از بهترین وضعیت امنیتی برخوردار هستیم".

جانشین انتظامی ناجا با تاکید بر موضوعات جدید در حوزه فضای مجازی گفت: ما در حوزه فضای مجازی با موضوعات جدیدی رو به رو هستیم که باید توان مقابله و پیشگیری با آن‌ها را نیز داشته باشیم.

اشتری در ادامه با تاکید بر رشد و پیشرفت پلیس فتا در تمامی زمینه‌ها یاد آور شد: در بسیاری از اجلاس‌هایی که با محوریت فضای مجازی در کشورهای مختلف شکل می‌گیرد این موضوع که پلیس فتا ایران از قابلیت‌های بسیار یادی برخوردار است، بارها تکرار می‌شود.

وی با اشاره به جرایم سازمان یافته و تروریستی در کشورهای همسایه گفت: القاعده، طالبان و داعش که همگی از یک نقطه سرچشمه می‌گیرند با ایجاد ناامنی در کشورها به علاوه ایجاد ناامنی، زمینه عدم رشد و توسعه در کشورها را نیز به وجود می آورند.

جانشین انتظامی ناجا در ادامه افزود: امنیت زمینه ساز توسعه و رشد در جامعه است و رشد علم و توسعه کشور همواره در سایه امنیت است و باید گفت از سویی دیگر این رشد و توسعه است که امنیت را در یک کشور به وجود می آورد.

اشتری در ادامه گفت: ما برنامه‌های بسیار متعددی را برای جلوگیری از قاچاق و ورود مواد مخدر به کشور از طریق مرزها داریم اما متاسفانه با وجود دقت عمل و هوشیاری فراوان نیروهای مرزبانی ما همه‌ساله شاهد از دست دادن همکارانمان در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهای کشور هستیم.

اشتری با بیان اینکه اخیرا در سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی صورت گرفته است گفت: اخیرا در سیستان و بلوچستان با هوشیاری نیرو های عملیاتی و انتظامی افرادی که در این چند ساله اقدام به ایجاد ناامنی کرده و فعالیت‌های تروریستی انجام می داده‌اند، دستگیر شدند.

وی با اشاره به نقش ناجا در حوزه بین الملل گفت: تعامل سازنده بر اساس عزت، حکت و مصلحت از مهم ترین نقش‌های ما در نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon