بودجه پیشنهادی شهرداری اراک بیش از ۴ هزار میلیارد تعیین شد


بودجه پیشنهادی شهرداری اراک بیش از 4 هزار میلیارد تعیین شد

خبرگزاری تسنیم: شهردار اراک گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری اراک در سال ۹۴ مبلغ ۴ هزارو ۸ میلیارد ریال بوده که این بودجه ۱۲.۵ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

محمدابراهیم عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به بودجه شهرداری اراک در سال 94 اظهار داشت: بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری اراک در ماه‌های گذشته تدوین و آماده‌سازی شده است.

وی افزود: متن پیشنهادی بودجه شهرداری اراک سال آینده بر اساس منویات مقام‌معظم‌رهبری بوده تا در راستای اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های ابلاغی شورای اسلامی‌شهر، قانونگرایی و خدمت به مردم بوده است.

شهردار اراک تصریح کرد: بودجه‌ سال 94 که در اختیار شهرداری و سازمان‌های تابعه شهر اراک قرار گرفته بعد کارشناسی و بررسی‌هایی بوده که در این مدت انجام شده است.

عباسی با اشاره به بودجه سال 94 گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری اراک در سال 94 مبلغ 4 هزارو 8 میلیارد ریال بوده که  12.5 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: درکل بودجه‌هایی که برای سال 94 کلانشهر اراک پیشنهاد شده بود 99 میلیارد تومان هزینه‌های جاری و 301.8 تومان نیز هزینه‌های عمرانی این سازمان بوده است.

شهردار اراک تصریح کرد: بودجه‌های پیشنهادی برای بخش عمرانی 75.3 درصد بوده و بودجه بخش جاری 24.7 درصد بوده که سیاست کلی در بودجه سال آینده کلانشهر اراک این بوده که طرح‌های عمرانی نیمه تمام را تکمیل کنند.

عباسی با اشاره به طرح‌های عمرانی نیمه تمام گفت: در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی تدابیر خوبی اندیشیده شده که امید است تا پایان سال آینده هیچ طرح نیمه‌تمام عمرانی در کلانشهر اراک باقی نماند.

وی افزود: از راهبردهای پیشنهادی بودجه سال 94 اجرای طرح‌های عمرانی با رویکرد فرهنگی، اجرای طرح‌های مختلف با رویکرد کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست از جمله اصلاح هندسی معابری که دارای بافت فرسوده بوده و احداث تصفیه خانه فاضلاب کشتارگاه و نصب فیلترهای جذب آلاینده در اتوبوس‌ها، توسعه و نگهداری فضای سبز است.

شهردار اراک تصریح کرد: از دیگر طرح‌هایی که در سال آینده با بودجه پیشنهادی تکمیل می‌شود شامل اجرای طرح‌های ضروری (تقاطع غیرهم‌سطح شریعتی و مطالعه تقاطع غیرهم‌سطح میدان امام حسن(ع) واقع در انتهای خیابان بلوار کشاورز، تعریض معابری که در سنوات قبل به طور کامل اجرا نشده، کسب منابع درآمدی جدید از اجرای طرح های آفتاب و الماس غرب و حفظ و نگهداری ابنیه‌های تاریخی از جمله حمام ارگ و بازار تاریخی اراک اجرائی می‌شود.

عباسی با اشاره به مهمترین سیاست‌های کلی تدوین بودجه سال 94 شهرداری کلانشهر اراک گفت: مهم‌ترین آنها اخذ ظرفیت‌های اجرایی سازمان‌های تابعه در قالب بودجه سازمان و تهیه فهرستی از آرای قضایی با محکومیت قطعی برای پرداخت بوده است.

وی افزود: با توجه به بودجه پیشنهادی سال آینده 550 میلیارد ریال نیز برای سازمان‌های تابعه شهرداری در نظر گرفته شده است تا آنها نیز به فعالیت‌هایی که برای سال آینده در نظر دارند رسیدگی کنند.

شهردار اراک تصریح کرد: از میزان مبلغی که بیان شد 300 میلیارد ریال توسط شهرداری کلانشهر اراک به آنها کمک می‌شود و 250 میلیارد ریال هم از درآمد سازمان‌های تابعه تامین می‌شود.

عباسی با اشاره به بودجه سال 94 گفت: با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده 14 سازمان تابعه از هفته آینده در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی و املاک شورای اسلامی کلان شهر اراک قرار می‌گیرد و پس از تصویب در صحن رسمی در راستای اجراء به شهرداری ابلاغ می‌شود.

وی افزود: بودجه‌ای که در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد به شورای شهر تقدیم می‌شود و شورای شهر در مدت زمان قانونی این متن را بررسی می‌‌کند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon