کاهش ریزگرد‌ها و تصفیه آب با وجود تالاب‌ها در کشور

کاهش ریزگرد‌ها و تصفیه آب با وجود تالاب‌ها در کشور

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش سازمان محیط زیست با بیان اینکه کاهش ریزگرد‌ها و تصفیه آب با وجود تالاب‌ها در کشور امکان‌پذیر است، گفت: تالاب کانی برازجان و تالاب کمجان در لیست کنوانسیون رامسر ثبت شده است.

محمد درویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت تالاب‌ها اظهار داشت: 24 تالاب کشور در کنوانسیون بین المللی رامسر  ثبت شده است که  مساحت تالاب‌ها در کشور یک درصد خاک ایران را در بر می‌گیرد.

وی گفت: کنوانسیون مذکور به منظور حفاظت از تالاب‌ها و پرندگان مهاجر شکل گرفته و بر مبنای آن، کشورهای عضو موظف هستند تا از تالاب‌های ثبت‌شده، حفاظت کنند.

مدیرکل آموزش سازمان محیط زیست ادامه داد: تالاب‌ها موجب افزایش ظرفیت گرمایی منطقه و کاهش تفاوت دمای شب و روز می‌شوند همچنین کاهش ریزگرد‌ها، تصفیه آب، منبع تامین آب های زیرمینی را به دنبال دارد.

درویش گفت: تالاب کانی برازجان و تالاب کمجان در لیست کنوانسیون رامسر ثبت شده است و تالاب گندمان در لیست پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست به کنوانسیون رامسر قرار دارد و به عنوان سایت پرنده‌نگری در در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن ثبت شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon