لاریجانی: غربی‌ها معتقدند که توهین و فحش از جنس فکر و اندیشه است


لاریجانی: غربی‌ها معتقدند که توهین و فحش از جنس فکر و اندیشه است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مسائل و دسیسه‌های منطقه در خارج از منطقه ریشه دارد و هیچ کشوری در منطقه نمی‌تواند خود را از این مسائل جدا ببیند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی لاریجانی دقایقی پیش در شورای اداری استان همدان اظهار داشت: همیشه فکر دارای منطق بوده و توهین سوءاستفاده محسوب می‌شود؛ فکر ساختار منطقی و رو به جلو در کشور داشته که باید از آن صیانت شود.

وی با اشاره به اینکه برای اختلافات فکری در کشور باید ارزش قائل شد، گفت: البته اختلافات فکری نباید سبب دشمنی شود بلکه باید زمینه را برای آبادانی و توسعه کشور فراهم سازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور ما دوره‌هایی این وضعیت وجود داشت، بیان کرد: سایش‌های درونی در کشور فقط انرژی برای فعالیت را از بین می‌برد و باید اصل بر وحدت و هماهنگی باشد.

وی با اشاره به اینکه چاره‌ای جز خروج از رکود نداریم، گفت: دغدغه اصلی مجلس شورای اسلامی اشتغال است و در بودجه سال آینده و نیز برنامه ششم توسعه، خط مشی کاملی برای این مسئله باید ایجاد شود.

لاریجانی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، ادامه داد: این سیاست‌ها دارای روح است و رونق تولید مهمترین روح این سیاست است؛ اگر می‌خواهیم سایر مشکلات نیز حل شود باید ضمن اجرائی‌کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقتصاد کشور را در برابر فشار‌های خارجی مقاوم سازیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همدان استان کاملی است، گفت: همه وجوه و ظرفیت کمال در استان همدان وجود داشته و همدان استان ریشه داری از نظر عقبه دینی و فرهنگی است و در زمینه‌های رشد اقتصادی ظرفیت‌های متنوعی دارد.

لاریجانی با بیان اینکه همدان وجوه مختلف رشد را داراست، افزود: توجه به سابقه تاریخی همدان سبب کمال و حرکت رو به جلو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی ریشه تفکرات فلسفی و عقلانی را آغاز شده از یونان میدانند تصریح کرد: بسیاری از افراد و شرق شناسان معتقدند که مطالب عقلانی از هگمتانه به یونان رفته و به تأملات فلسفی منظم تبدیل شده است و این تعامل ابتدا از طریق بازرگانی ایجاد و منتقل شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه همدان استانی ریشه دار در تاریخ است، بیان کرد: همدان عرفایی همچون ابوعلی سینا، سید جمال الدین اسدآبادی و باباطاهر را دارد که در جهان اسلام دارای شهرت خاصی بوده و باید به این نکته توجه داشت که تمام عرفای ما در کشور این ویژگی را ندارند.

وی تأکید کرد: افراد صاحب نظر در دانشگاه‌ها و کارشناسان بزرگ که امروز سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند اهل سرزمین همدانند و ویژگی ریشه دار بودن همدان سبب رفتار سنجیده‌ای شده که مردم همدان نیز از این خصوصیت برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای دارای ریشه از هویت ملی مستحکمی برخوردارند گفت: ایران کشوری با ریشه است که هویت غنی دارد اما سایر کشورهایی که هویت غنی ندارند با بحران‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند.

لاریجانی با تصریح بر اینکه فضای مودت و همگرایی در همدان وجود دارد، تأکید کرد: خوشبختانه این فضای همدلی گسترش یافته است، که این مسئله قابل تقدیر است، باید به این نکته توجه داشت که هر گونه آبادانی، توسعه و رشد مادی و معنوی جز در سایه آرامش محقق نمی‌شود.

وی با تآکید بر اینکه کشمکش‌ها جز گرفتگی روح نتیجه‌ای در بر ندارد، عنوان کرد: برای رشد و توسعه کشور باید امید و ابتهاج روحی ایجاد شود که خوشبختانه این موضوع در حال حاضر وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان استان همدان در مجلس فعال و پرتحرک هستند اظهار داشت: افراد شاخصی به عنوان نمایندگان همدان در مجلس حضور دارند که نشان از ریشه دار بودن مردم همدان است.

لاریجانی تأکید کرد: اگر نگاه کلی به شرایط کشور داشته باشیم نیاز به وحدت به ویژه در این برهه از زمان امری ضروری است اما این مسئله به این معنا نیست که در کشور نباید تعامل و تفاوت فکری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید به اختلاف نظرها در کشور احترام گذاشت و گفت: برای رسیدن به توسعه و رشد باید به اختلاف نظرها احترام گذاشت اما این موضوع آدابی دارد و نباید تهمت و فحش جای فکر منطقی را در این زمینه بگیرد.

لاریجانی با اشاره به قضیه اخیر فرانسه تآکید کرد: توهین سخیفی توسط نشریه فرانسوی به پیامبر(ص) انجام گرفت و آنها در مقام دفاع از این مسئله اعلام کردند که چون آزادی بیان و اندیشه را قبول داریم باید اجازه بیان داده شود.

وی بیان کرد: آنها معتقدند که توهین و فحش از جنس فکر و اندیشه است که اگر این چنین باشد اوباش متفکران عالم هستند و باید تأکید کرد که توهین و فحش سوء استفاده بوده و نوعی فعل مجرمانه است.

لاریجانی با تصریح بر اینکه فکر دارای ساختار منطقی و رو به جلو است، گفت: باید از این مسئله صیانت کرد و برای اختلافات فکری و عقیده‌ها در کشور ارزش قائل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته اختلافات فکری نباید سبب دشمنی در کشور شود بلکه باید سبب آبادانی شده و زمینه را برای توسعه و رشد فراهم کند.

وی با بیان اینکه سایش‌های درونی در کشور تنها سبب از بین رفتن انرژی می‌شود اظهار داشت: اصل در کشور بر وحدت و هماهنگی بوده و برای اختلاف به دلیل نیاز است.

لاریجانی با بیان اینکه در عرصه بین المللی مصاف سختی داشته و در منطقه نیز آشفتگی هست، افزود: بسیاری از مسائل و دسیسه‌های منطقه در خارج از منطقه ریشه دارد و هیچ کشوری در منطقه نمی‌تواند خود را از این مسائل جدا ببیند چرا که مسائل منطقه در سایر کشورها نیز سایه می‌افکند.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور از جهات مختلفی نیاز به تدبیر دارد، اظهار داشت: همه این موارد لزوم به وفاق ملی در سطح کشور و استان‌ها را نشان می‌دهد که البته همگرایی در سطح استان همدان یکی از سرمایه‌های بزرگ محسوب می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه مسئله آب یکی از نگرانی‌های مهم در بسیاری از استان‌های کشور است، گفت: تغییرات آب‌و‌هوایی کشور سبب ایجاد مشکل در زمینه آب شده و امروز بسیاری از استان‌ها در گیر این مسئله هستند که راهکارهای مختلفی برای رفع این مشکلات اندیشیده شده است.

وی کنترل آب‌های مرزی را از جمله راهکارهای کاهش مشکل آب دانست و بیان کرد: این اقدام سرمایه‌گذاری بزرگی برابر با 8 میلیارد دلار نیاز دارد که می‌توان امیدوار بود تا سه سال آینده این پروژه به طور کامل محقق شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 90 درصد منابع آبی کشور دربخش کشاورزی مصرف می‌شود، تأکید کرد: باید از این منابع به خوبی استفاده کرد و از این رو سرمایه‌گذاری مناسبی برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شده و تلاش می‌شود ارقام این مسئله در بودجه سال آینده افزایش داشته باشد.

وی عنوان کرد: همچنین مطالعاتی برای وارد کردن آب از دریاها به استان‌های نزدیک در حال انجام است که با وجود هزینه بالا برای تأمین آب از این طریق، چاره‌ای جز این وجود ندارد.

لاریجانی خروج از رکود را مهمترین عامل رفع بیکاری اعلام کرد و گفت: دغدغه اصلی مجلس شورای اسلامی رفع بیکاری و اشتغالزایی بوده و در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه خط مشی جدی و اساسی را برای این مسئله باید در نظر گرفت.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: روح رونق تولید در این سیاست‌ها وجود داشته و برای مقاوم کردن اقتصاد و حل بسیاری از مشکلات باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنیم.

با تاکید بر اینکه باید شاهد رونق تولید در کشور باشیم، تاکید کرد: اصالت دادن به رونق تولید یک مسئله محوری در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه باید باشد.

وی عنوان کرد: مشکل اساسی در کشور این است که منابع کشور بیشتر صرف اعتبارات و هزینه‌های جاری می‌شود و این مصیبتی است که دولت‌ها در زمان بودجه بار جاری بودجه را افزایش می‌دهند.

لاریجانی با اشاره به اینکه در استان‌ها باید دست مهربانی به سوی تولید دراز شود، گفت: تولید ما بیمار است و از گذشته مشکلات بسیاری داشته و امروز نیز در تنگنای تحریم‌ها گرفتار شده است، این مسائل می‌طلبد تولید را مورد حمایت عملی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه همدان از نظر توریست دارای ظرفیت بالایی است، گفت: ظرفیت همدان در زمینه گردشگری از جمله آب و هوای مطلوب و آثار تاریخی بسیار و اقلیم 4 فصل باید به گونه‌ای مورد بهره برداری قرار گیرد که بخش قابل توجهی از توریسم داخلی کشور را به خود جذب کند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه توسعه توریسم باید توسط مکانیزم و اصول باشد، اظهار داشت: همدان گرفتار اشتباه استان‌هایی همچون مازندران که زمین‌های حاصلخیز خود را به ویلا تبدیل کردند، نشود بلکه در کوهپایه‌ها و اراضی غیر زراعی زیر ساختهای گردشگری را توسعه دهند.

رئیس مجلس با اعلام اینکه اراضی حاصلخیز کشاورزی کشور محدود است عنوان کرد: زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری در اراضی غیر کشاورزی ایجاد شود تا یک بخش از اقتصاد کشور که بحث کشاورزی است آسیب نبیند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon