محدوده منطقه آزاد مستقل اردبیل تعیین می‌شود

محدوده منطقه آزاد مستقل اردبیل تعیین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ایجاد منطقه آزاد به صورت مستقل در استان اردبیل، محدوده این منطقه نیز به صورت مجدد تعیین می‌شود.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه قرار بود اردبیل به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس ملحق شود طرح پیشین نیز برای محدوده الحاقی اردبیل تعیین و تصویب شده بود اما با تصویب ایجاد منطقه مستقل آزاد در خود استان اردبیل این طرح اجرا نمی‌شود.

وی تصریح کرد:‌ طبیعی است که با تغییر طرح الحاق اردبیل به ایجاد منطقه آزاد به صورت مستقل طرح قبلی نیز اجرا نشود و طرحی نو برای ایجاد منطقه آزاد مستقل در حوزه استان طراحی و مشخص شود.

حقیقت‌پور افزود:‌ وجود گمرک و فرودگاه در شهرستان نمین و نزدیکی به مرکز استان یک ظرفیتی عظیم برای ایجاد این منطقه در این محدوده بوده که ما تلاش می‌کنیم این طرح در محدوده شهرستان نمین و فرودگاه اجرا شود تا بتوانیم از ظرفیت این مراکز در رونق و توسعه منطقه آزاد و استان استفاده کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ قرارگیری منطقه آزاد در این محدوده سبب می‌شود تا علاوه بر سهولت تردد و مسافرت‌ها از طریق فرودگاه، حمل و نقل بار نیز با توجه به اهمیت مراودات تجاری در این محدوده با وجود فرودگاه و گمرک با سهولت بیشتری انجام شده و سبب توسعه این منطقه شود.

وی بیان کرد: ‌با توجه به اینکه محدوده شهرستان نمین و فرودگاه در قسمت مرکزی استان اردبیل واقع شده است می‌تواند در توسعه تمامی مناطق استان تاثیرگذار بوده و تمامی شهرستان‌ها از آثار و برکات پرخیر و برکت آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon