صهیونیست‌ها از جبل الشیخ گریختند

صهیونیست‌ها از جبل الشیخ گریختند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اصابت خمپاره به یک سایت نظامی در جبل الشیخ خبر داد که در پی آن این سایت بسته شده و ساکنان آن منطقه، منازل را تخلیه کرده و متواری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اصابت خمپاره به یک سایت نظامی در جبل الشیخ خبر داد که در پی آن این سایت بسته شده و ساکنان آن منطقه، منازل را تخلیه کرده و متواری شده‌اند.

در پی عملیات پیچیده امنیتی علیه یک کاروان نظامیان صهیونیست در مرز با لبنان، دست‌کم 17 صهیونیست کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند. در این حمله  دست‌کم 9 دستگاه خودروی نظامی این رژیم منهدم شد.

درخواست از شهرک‌نشینان

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان این رژیم در مناطق المطله، اصبع الجلیل و شهرک نشینان نزدیک به محل وقوع این انفجار خواسته است که در محل سکونت خود باقی بمانند.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، یک خودروی نظامی "هامر" با موشک ضدزره هدف قرار گرفت. ارتش اسرائیل رسماً اعلام کرد که یک خودروی نظامی این رژیم با موشک ضدتانک نزدیک مرزهای با لبنان هدف قرار گرفته است. این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که آنچه در شمال اسرائیل روی داده است یک عملیات "پیچیده" بوده است.

گلوله‌باران مناطق مرزی با لبنان

خبرنگار شبکه خبری المیادین از گلوله‌باران اطراف شهرک کفرشوبا، المجیدیه، مزرعه حلتا در جنوب لبنان توسط توپخانه‌های ارتش اسرائیل خبر داد.

برخی از رسانه‌ها از امکان به اسارت گرفته شدن یک نظامی صهیونیست در این حمله گزارش می‌دهند. هنوز این خبر رسماً از سوی مقامات اسرائیلی تأیید نشده است اما منابع اسرائیلی اخبار منتشر شده درباره به اسارت گرفته شدن نظامیان این رژیم در این حمله را رد کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در پی این حادثه حزب‌الله را مسئول این عملیات دانست.

روز گذشته نیز در پی انتشار اخباری از شلیک دو راکت از خاک سوریه به فلسطین اشغالی، نظامیان صهیونیست 20 خمپاره به‌سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

المیادین: یک کاروان نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفت

خبرنگار المیادین به نقل از منابع این شبکه گزارش داد که در حمله  امروز علی‌رغم ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر هدف قرار گرفتن یک خودروی نظامی، یک کاروان از نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفته است و بیش از 15 نظامی صهیونیست کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند که بین نظامیان، افسران ارتش نیز دیده می‌شود. النشره لبنان گزارش داد که در عملیات حزب‌الله لبنان در مزارع اشغالی شبعا 17 صهیونیست به هلاکت رسیدند. رسانه‌های لبنان اعلام کردند یک افسر بلندپایه اسرائیلی بین کشته شدگان دیده می‌شود.

شبکه خبری المنار اعلام کرد که 9 دستگاه خودروی اسرائیلی در این عملیات منهدم شده و تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست در این عملیات به هلاکت رسیدند.

رسانه‌های صهیونیست به زخمی شدن 6 نظامی اذعان کردند

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که 6 نفر زخمی شدند و حال چهار نفر خیلی وخیم است و 5 نفر هم وضعیت نسبتاً وخیمی دارند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت گزارش داد که نیروهای حزب‌الله یک کمین را کار گذاشته بودند که یک خودروی نظامی اسرائیلی در آن به دام افتاد و در پی آن هدف حمله راکتی حزب‌الله قرار گرفت.

رادیو ارتش اسرائیل به نقل از یک منبع نظامی اسرائیلی احتمال داده عملیات هدف قرار دادن یک گشتی ارتش اسرائیل در مرزهای با لبنان از طریق تونل‌های موجود در منطقه صورت گرفته باشد.

مسدود کردن راههای ارتباطی به شمال فلسطین اشغالی

اسرائیل در پی این حمله اقدام به مسدود کردن راههای ارتباطی شمالی از منطقه کریات شمونه به‌سمت شمال و غرب کرده است. رسانه‌های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که در پی اصابت موشک یک منزل واقع در شهرک‌های صهیونیست نشین آسیب دیده است و ارتش نیز از ساکنان خواست که به محل حادثه نزدیک نشوند.

فراخوانی نیروهای ویژه

در این عملیات، ارتش اسرائیل نیروهای ویژه و ذخیره خود را فرا خوانده است و شمال سرزمین‌های اشغالی را منطقه نظامی اعلام کرد. "بنی گانتس" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حال بررسی اوضاع است. آسوشیتدپرس گزارش داد که رژیم صهیونیستی با 25 خمپاره مناطقی را در خاک لبنان هدف قرار داده است.

جلسه اضطراری ارتش رژیم صهیونیستی

در این عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی این حادثه جلسه اضطراری برگزار کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام مشورت‌های امنیتی به ساختمان وزارت امنیت این رژیم رفت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این حمله گفت: پیشنهاد می‌کنم که ما را امتحان نکنید. وی ادعای کرد که اسرائیل با قدرت به این عملیات پاسخ خواهد داد.

تعطیلی فرودگاه حیفا و روش بینا

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند فرودگاه‌های "حیفا" و "روش بینا" به‌دلیل اوضاع امنیتی شمال سرزمین‌های اشغالی تعطیل شدند.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه شهدای القنیطره، وابسته به حزب‌الله، ساعت 11:30 صبح بامداد به یک کاروان نظامی صهیونیست حمله کردند.

در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به قنیطره که به شهادت 6 تن از رزمندگان مقاومت انجامید، مرزهای لبنان و سوریه با فلسطین اشغالی ناامن شد.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان