مرکز اعتیادپژوهی اردبیل همزمان با دهه فجر راه‌اندازی می‌شود

مرکز اعتیادپژوهی اردبیل همزمان با دهه فجر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، نخستین مرکز اعتیادپژوهی استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، الله‌شکر فخیمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نمین اظهار داشت: نخستین مرکز اعتیادپژوهی در استان اردبیل همزمان با ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی راه‌اندازی می‌شود تا بتوان از منابع و یافته‌های این مرکز در مسیر کاهش اعتیاد در استان استفاده کرد.

وی از تهیه 700 کتاب در این زمینه خبر داد و گفت: این کار با هدف استفاده دانشجویان، اساتید، صاحب نظران و پژوهشگران این حوزه تهیه شده و به صورت مجزا در کتابخانه مرکزی استان اردبیل در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا بتوانند با بکارگیری اطلاعات موجود در این کتاب‌ها به صورت تئوری، زمینه کار عملی در این حوزه را نیز برای موفقیت‌های بیشتر در حوزه مبارزه با اعتیاد فراهم آورند.

فخیمی بیان کرد:‌ با توجه به بررسی‌های موجود جامعه ما در معرض معضلات و صدمات مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن است به طوری که براساس آمارها در 15 سال گذشته 42 هزار نفر معتاد به مراکز درمانی کشور مراجعه کرده‌اند که باید برای کاهش این آمارها راهکارهای درمان و کنترل ارائه شده و تشدید شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر اجرای برنامه‌های مردم‌محور در برنامه‌های مقابله با اعتیاد تصریح کرد: تنها با استفاده از این روش و نیروی عظیم مردمی می‌توانیم در حوزه‌های مختلف مقابله با اعتیاد اعم از پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی موفق عمل کرده و به اهداف و سیاستگذاری‌های مورد نظر دست یابم.

وی توسعه سازمان‌ها و تشکیل‌های مردم‌نهاد را از بسترهای لازم برای مقابله با این پدیده شوم اجتماعی برشمرد و افزود: باید تلاش کنیم تا این تشکل‌ها در سطح استان اردبیل و به ویژه شهرستان نمین گسترش یافته تا با فعالیت‌ها و حرکت‌های مردم‌محور بتوانند نقش تاثیرگذری در این حوزه داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از تامین هزینه درمان معتادان توسط دولت خبر داد و گفت: 300 میلیارد ریال در این حوزه در سطح کشور از طریق دولت برای تامین هزینه بیمه درمان معتادان به وزارت بهداشت و درمان اختصاص یافته تا صرف درمان افرادی شود که دچار بیماری اعتیاد هستند و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

فخیمی اظهار کرد: افراد معتاد برای بهره‌مندی از این بیمه درمان در سطح استان باید به مراکز کاهش آسیب و آگونیست درمانی که تنها در مرکز استان وجود دارد مراجعه کنند که این امر سبب می‌شود تا معتادانی که در شهرستان‌های استان قرار دارند، نتوانند از این امکان بهره‌مند شوند که برای سهولت در این مورد باید فرمانداران پیشنهاد و نقطه نظرات خود را در زمینه راه‌اندازی این مرکز در شهرستان‌های تابعه نیز اعلام کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon