گفت‌وگو شهید آوینی با کارگردان «محمدرسول‌الله (ص)» در شبکه افق + تیزر

گفت‌وگو شهید آوینی با کارگردان «محمدرسول‌الله (ص)» در شبکه افق + تیزر

خبرگزاری تسنیم: «گفت‌و‌گو با مصطفی عقاد» که برای اولین بار پخش می‌شود، به بررسی زندگی شخصی و حرفه‌ای این کارگردان برجسته سینمای جهان از زبان خودش می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زمانی که فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» ساخته شد در کنار همه حواشی و آثاری که بر دنیای اسلام و برداشت جهانیان از آخرین دین الهی و فرستاده خدا داشت، یک نام را هم بر سر زبان‌ها انداخت؛ «مصطفی عقاد» کارگردانی سوری که در سینمای هالیوود رشد یافت و بیش از 20 فیلم هم در آمریکا ساخت ولی دو فیلمی که او را مشهور کردند «محمد رسول الله (ص)» و «شیر صحرا» بودند.

البته علاقمندان حرفه‌ای سینما عقاد را به فیلم‌های مستندش هم می‌شناسند مانند فیلمی که زندگی جمال عبدالناصر را روایت می‌کرد.

در مورد فیلم محمد رسول الله (ص) حواشی زیادی برای عقاد و سازندگانش به وجود آمد؛ از جمله این حواشی می‌توان به زمان زیاد مذاکره با مسئولان مذهبی به منظور توافق برای ساخت فیلم بود که بیش از مراحل تولید زمان برد.

«گفت‌و‌گو با مصطفی عقاد» گفت‌و‌گوی نویسندگان مجله سوره یعنی نادر طالب‌زاده، مسعود فراستی و شهید سید مرتضی آوینی با مصطفی عقاد، کارگردان فیلم‌های عمر مختار و محمد رسول الله (ص) است.

این گفتگو برای پخش از شبکه افق سیما در روز پنجشنبه 9 بهمن ساعت 18 در نظر گرفته شده است.

 

 

تکرار این برنامه نیز روز بعد ساعت 14 پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران