دفتر داوری در اتاق بازرگانی استان بوشهر راه‌اندازی شد


دفتر داوری در اتاق بازرگانی استان بوشهر راه‌اندازی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برای تسریع در برطرف کردن منازعات تجاری و ارتقا امنیت اقتصادی دفاتر داوری در اتاق بازرگانی در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حیدر بحرانی ظهر امروز در مراسم  راه‌اندازی دفتر داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر نقش مهم و تعیین کننده‌ای در حوزه تجارت و بازرگانی دارد اظهار داشت: این استان با داشتن بنادر و گمرکات متعدد همواره از دیرباز محل دادو ستد و فعالیت‌های بازرگانی دریایی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی دفتر داوری در اتاق بازرگانی در استان بوشهر تصریح کرد: راه اندازی دفتر داوری در اتاق بازرگانی بوشهر سبب می‌شود تا رسیدگی و برطرف شدن دعاوی فعالان اقتصادی تسریع یابد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به منازعات در حوزه‌های تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های اقتصادی گفت: اختلاف بین فعالان اقتصادی زمینه گسترش عوامل ناامنی اقتصادی فراهم می‌کند که با ایجاد دفتر داوری در اتاق بازرگانی سبب پیشگیری از برخی از مشکلات می‌شود.

بحرانی، با بیان اینکه مبادلات فعالان بازرگانی استان بوشهر روبه افزایش است گفت: رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی در محاکم قضایی به سبب تراکم پرونده‌ها، با اطاله دادرسی، تجار زیان می‌بینند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برای تسریع دربرطرف کردن منازعات تجاری و ارتقا امنیت اقتصادی دفاتر داوری در اتاق بازرگانی در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

وی با تاکید بر توجه به آموزش و ارتقا تخصص در حوزه داوری افزود: افرادی که در دفتر داوری بکار گرفته می‌شوند باید متخصص و آشنایی با امور حقوقی و تجارت بین الملل داشته باشند.

بحرانی با تاکید بر حمایت دفتر داوری در اتاق بازرگانی اظهار داشت: دستگاه قضا در استان بوشهر در کنار نهاد داوری است و از روند قانونی عملکرد آن حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon