۵۰ واحدهای تولیدی در اردبیل به بهره‌برداری رسید‌

50 واحدهای تولیدی در اردبیل به بهره‌برداری رسید‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ‌از ابتدای سال ۹۳ در استان ‌در حدود ۵۰ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال ۷۰۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت:‌ در مورد واحدهای صنعتی در استان اردبیل حدود یک هزار و 30 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد و از ابتدای سال 93 نیز حدود 50 واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال 700 نفر به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از این یک هزار و 30 واحد تولیدی و صنعتی تعدادی فعال، نیمه‌فعال و تعدادی نیز غیرفعال هستند.

وی بیان کرد: ‌واحدهای فعال به صورت مستمر تولید می‌کنند و واحدهای نیمه‌فعال نیز آنهایی هستند که تولیدات آنها وسایل فصلی و کشش بازار ربط پیدا می کند.

عاملی تصریح کرد:‌ حدود 20 درصد واحدهای تولیدی که در حقیقت بین 150 تا 200 واحد را شامل می‌شود غیرفعال هستند و هیچ تولیدی ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ در رابطه با واحدهای تولیدی که دارای جواز هستند یعنی واحدهایی که می‌خواهند تولید ایجاد کنند ولی هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند تا به امروز 930 مجوز تاسیس صادر شده که از این تعداد در سال 93 حدود 260 مورد صادر شده است.

عاملی افزود: این آمار نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل در این رابطه افزایش 30 درصدی را شاهد بودیم که به لحاظ سرمایه‌گذاری 270 درصد رشد را شامل می‌شود.

وی بیان کرد:‌ علاوه بر این نسبت به سال گذشته فعالیت در عرصه تولید و صنعت بیشتر شده است که امیدواریم طرح‌های تولیدی و صنعتی استان اردبیل به سمت طرح‌های بزرگ‌تر و بهتر میل پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: ما در این حوزه وظیفه داریم که مشکلات طرح‌های تولیدی را که برای اقتصاد استان تاثیرگذار است به طور ویژه پیگیری کنیم تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

عاملی افزود: در همین راستا 35 طرح صنعتی به طور ویژه مشخص شده که این طرح‌ها تاثیر مهمی در توسعه صنعت دارند و به صورت هفتگی پیگیر این طرح‌ها هستیم تا مشکل آنها برطرف شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon