سهم آورده متقاضیان مسکن مهر با تعدیل قیمت‌ها کاهش می‌یابد

سهم آورده متقاضیان مسکن مهر با تعدیل قیمت‌ها کاهش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم:عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر این‌که یکی از اهداف تعیین معین ویژه برای پردیس و پرند برنامه‌ریزی برای اتمام مسکن مهر است،گفت:به‌دنبال کاهش سهم آورده متقاضیان در هزینه‌ محوطه‌سازی و آماده‌سازی با تعدیل قیمت ‌هاهستیم.

حبیب الله طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: یکی از اهداف تعیین معین ویژه برای شهرهای پردیس و پرند اطلاع از  روند پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر این دو شهر است تا بتوانیم برای اتمام آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان این‌که پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مطابق  آن چیزی که در سامانه ثبت شده  بد نیست، تصریح کرد: مسائل ما به طور خاص روی این مسئله -پیشرفت فیزیکی- تمرکز ندارد و بحث اصلی ما تامین منابع مالی است. واقعیت آن است که هزینه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی، خدمات زیربنایی و روبنایی پردیس به دلیل نوع مکان‌یابی خیلی غیرمعقول است و به همین دلیل تامین خدمات هزینه بر است.

وی با بیان این‌که پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها روند نامناسبی ندارد، افزود: بحث‌ مسکن مهر در بخش قیمتی را به چند دسته تقسیم می کنیم؛ یکی هزینه ساخت واحدهای مسکونی است که شامل بخشنامه شماره 2 و 3 می شود و عموما باید از محل آورده متقاضیاان تامین شود.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ایران ادامه داد: بخشی مربوط به هزینه‌های محوطه‌سازی و آماده سازی است در برخی از سایت‌ها و شهرها به علت شرایط خاص این هزینه‌ها غیرمتعارف شده است. ورود ما در تعدیل هزینه‌های محوطه‌سازی و آماده‌سازی است و مصوبات قبلی هیات وزیران این اجازه را به مجموعه داده بود که از محل منابع داخلی شرکت‌ها از فروش اراضی بخشی از این هزینه‌ها را بپردازیم.

طاهرخانی با بیان این‌که بیشترین تمرکز ما روی این بخش است، گفت:‌ سعی می‌کنیم این سهم را کاهش دهیم، اما بخشی که مربوط به واحدهای مسکونی است باید قطعا توسط متقاضیان پرداخت شود.

وی با بیان این‌که در بحث قیمت‌ها باید مباحث را تفکیک کرد،‌ بیان کرد: در پردیس که اعتراضاتی به واریز 12 میلیون تومان به وجود آمد واحدهای سه خوابه داریم و نمی‌توانیم بگوییم که هیچکس آورده خود را پرداخت نکند.

وی با طرح این پرسش که هزینه ساخت واحد سه خوابه 120 متری از چه جایی باید تامین می‌شود، بیان کرد:‌ تعدیل‌ قیمت‌ها باعث می شود آورده متقاضی خیلی کمتر شود، اما وقتی در برخی واحدها این همه تنوع داریم نمی‌توان یک حکم کلی داد که هیچکس آورده خود را تکمیل نکند.

وی تاکید کرد: هدف مجموعه این است ضمن فعال‌سازی همه پروژه‌ها و رساندن آنها به پیشرفت مناسب، سعی کنیم تا آن حدی که می‌توانیم و قانون و مقررات به ما اجازه می‌دهد از محل منابع داخلی در بخش‌های آماده‌سازی، محوطه‌سازی و تامین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی ورود پیدا کنیم. قطعا هزینه ساخت واحدهای مسکونی و هزینه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی در حد معقول به عهده متقاضیان است.

معین ویژه شهر پردیس با تاکید بر این‌که هیچکس در مجموعه وزارت راه و شهرسازی به دنبال این نیست که کارهای مسکن مهر انجام نشود، گفت: ما وسط ماجرا هستیم، یک سمت پیمانکار و سمت دیگر مردم هستند. باید این تعادل را به نوعی برقرار کنیم در عین حال پیمانکار کار را تعطیل نکند و متقاضی هم توجیه شود که آورده خود را تکمیل کند.

طاهرخانی با اشاره به ضرورت تامین هرچه سریعتر خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر، گفت: اراده وزارت راه و شهرسازی به اتمام پروژه‌های مسکن مهر و تحویل آنها به متقاضیان است، به عنوان مثال در پروژه 4200 واحدی کوزو وزارت راه دو مخزن آب 1000 مترمکعبی ایجاد کرد و نیاز بود یک مخزن دیگر با خط انتقال ایجاد شود.

وی با بیان این‌که شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده بود که به دلیل فقدان منابع مالی نمی‌تواند به این موضوع ورود پیدا کند، یادآور شد: وزارت راه حاضر شد برای تحویل این واحدهای مسکن مهر مخزن سوم و خط انتقال را ایجاد کند، ولی دیگر وزارت نیرو و مجموعه آن باید آب را وارد جریان این شبکه کنند.حتی حاضریم تا آن حدی که منابع مالی اجازه دهد وارد این زمینه‌ها هم بشویم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه