کاسترو: مشکل اصلی کوبا با آمریکا حل نشده/ واشنگتن باید تحریم‌ها را بردارد

کاسترو: مشکل اصلی کوبا با آمریکا حل نشده/ واشنگتن باید تحریم‌ها را بردارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور کوبا گفته است که مشکل اصلی کشور با آمریکا حل نشده است و تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی که خسارت های انسانی و اقتصادی عظیمی را برای کوبا به وجود آورده و حقوق بین الملل را نقض کرده است، باید، متوقف شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، رائول کاسترو در نشست سران کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب با توجه به درخواست باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور برای پایان دادن به تحریم ها علیه کوبا که از سال 1962 برقرار شده است، تدابیر تسهیل کننده ای را «محدود» ارزیابی کرد و از اوباما خواست فراتر از این اقدام کند.

رئیس جمهور کوبا که در نشست سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب در کاستاریکا صحبت می‌کرد، گفت: « برقراری روابط دیپلماتیک آغاز فرایندی است به منظور عادی سازی روبط دو جانبه اما مادامی که تحریم ها برقرار است، روابط عادی نخواهد شد».

وی افزود « مشکل اصلی حل نشده است. تحریم اقتصادی، تجاری و مالی که خسارت های انسانی و اقتصادی عظیمی را برای کوبا به وجود آورده و حقوق بین الملل را نقض کرده است، باید، متوقف شود ».

کاسترو اذعان کرد عادی سازی روابط میان دو کشور راهی «طولانی و دشوار» خواهد بود.

رئیس جمهور کوبا هشدار داد که «برخی در آمریکا تلاش می کنند در برابر روند عادی سازی روابط هاوانا- واشنگتن مانع ایجاد کنند».

گفتگوهای تاریخی میان آمریکا و کوبا هفته گذشته در هاوانا، پایتخت کوبا درباره مسائل مربوط به مهاجرت و بازگشایی سفارت های 2 کشور آغاز شد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان