برگزاری همایش بزرگداشت جهاد عشایر عرب خوزستان در مبارزه با انگلیس

برگزاری همایش بزرگداشت جهاد عشایر عرب خوزستان در مبارزه با انگلیس

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: همایش بزرگداشت جهاد عشایر عرب خوزستان در مبارزه با انگلیس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ دوستعلی آزوغ رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به نقش عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: 3 عامل در پیروزی انقلاب موثر بود، رهبری امام، اسلام و مردم که خیزش مردم در اوایل و سیل انقلاب و قومیت و سن را با خود همراه کرد، منتهی شدت خلوص و صداقت عشایر نسبت به مراجع و رهبران دینی از دیگر اقشار بیشتر بود و عشایر در طول سالیان مردمانی مسلح و وفادار به کشور بوده‌اند به همین خاطر اولین گروه‌هایی که آمدند در شهرها و به امام لبیک گفتند و رژه مسلحانه رفتند و سرحدات کشور را رصد می کردند عشایر بودند که تاکنون بر سر آن پیمان هزینه داده‌اند و خواهند داد.

وی با اشاره به برنامه‌های خاص سازمان بسیج عشایری در دهه فجر، افزود: دهه فجر ایام جشن ملی و مذهبی است که یادآور اضمطال طاغوت و ذلت آمریکاست. در 22 بهمن تبسم شادی بر لبان حضرت امام و مراجع نشست رویایی بود که به صدق تعبیر پیدا کرد و لذا ما تا زنده‌ایم این یوم‌الله را گرامی می‌داریم و سازمان بسیج عشایری در تمام استان‌های عشایرنشین همایش‌های بزرگ پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور درباره برگزاری همایش بزرگداشت جهاد عشایر عرب خوزستان در مبارزه با انگلیس، تصریح کرد: در بحث شهدای عشایر خوزستان سال‌هاست که مراسم بزرگداشت آن قیام بزرگ به رهبری آیت‌الله سیدکاظم یزدی مرجع عالیقدر آن مقطع زمانی در خوزستان برگزار می‌شود، لیکن امسال متفاوت از آن شیوه به صورت بین‌المللی انشاءالله برگزار خواهد شد.

آزوغ با بیان خاطره‌ای از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بنده با توجه به شناختی که در آن زمان از استان شهید پرور ایلام داشتم خبر دارم که در ایلام به دستور مرحوم آیت‌الله عبدالرحمن حیدری ایلامی، انتظامات را به سران طوایف سپرد و آن چنان نظمی برقرار شد که طرفداران رژیم طاغوت کوچک‌ترین حرکتی نداشتند و طرفداران نظام با آسودگی خاطر اهداف انقلاب را پیش می‌بردند و شهید ربابه کمالی هم در دفاع از اهداف انقلاب اولین زن شهیده آن مقطع انقلاب بود. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon